409 Creative Commons License 2016.03.22 0 0 51877

"ha a 11-es csatornát nézem, akkor ott az éppen aktuális fordulathoz képest láthatom a specifikált és jelenlegi MAF értéket."

 

 Nem, a 11-esben a MAP-ot látod. A MAF a 03-asban van. (MAP szívócsőnyomás, MAF légtömeg)

Mindkettőben ott az elvárt és megvalósult érték, de ezeket 3., vagy 4. fokozatban padlógázon kell nézni* ~1800-as fordulattól felfelé úgy 3500-ig. (igen, durva megsértése a kresz szabályainak)

A MAF elvárt értéke ilyenkor 850mg/löket, a megvalósult érték 900-950 környéke szokott lenni. Ha ennél lényegesen magasabb, (a szenzor max. értéke 1200valamennyi) akkor valahol kifúj. Ha lényegesen alacsonyabb, akkor légtömegmérő, vagy turbó hiba van, amennyiben nincs eltömődve a levegőszűrő. Légtömegmérő hiba esetén a turbónyomás felépül, míg turbóhiba esetén alacsony marad, de erre ad hibakódot is.

A MAP, amennyiben jó a turbó, 100-150mbar eltéréssel követi az elvártat. Ha tartósan magasabb az elvártnál, (10 másodpercet meghaladóan és legalább 300mbar eltéréssel) akkor limp módba vált. (elveszi az üzemanyagot/teljesítményt) Ehhez szintén tartozik hibakód.

 

* érdemes erről egy log-ot csinálni, akkor utána kiértékelhető az adatsor egy exel táblázatban.

Előzmény: Sunny65 (51873)