Mester és ped II eddig az lehetett, akinek szakvizsgája volt. Akinek nincs szakvizsgája, az lusta?
Ha megfordítjuk a gondolatmenetet, akkor mondhatnám azt is, hogy az egyik iskolában szakmai fejlődéssel voltak elfoglalva a kollégák, a másikban meg haszontalan papírgyűjtögetéssel. Akkor hol a gond a fejlődni nem akarással?
Nálunk nemhogy mesterpedagógus, hanem pedII is kevés van, és nem azért, mert nem akarnánk megcsinálni ezt az értelmetlen lépcsőt, hanem az eddig előírt feltételeknek nem feletek meg a kollégák. Ugyanis nálunk eddig nem a szakvizsgákat támogatta a vezető, hanem a szakos diplomaszerzést, ezért jellemzően 2-3 szakosak a kollégák.
Ez meg az új KNT szerint értéktelenné vált.
Ettől függetlenül örülök, ha nálatok minden 5x éves ilyen aktív, és kiemelkedő szakmai munkájú pedagógus. Sajnos én nem ezt tapasztalom a szűkebb és tágabb környezetemben.