Az NMRA ajánlását pont a napokban "fordítottam le" (számítottam át) metrikus mértékegységre, de csak a H0-ás kocsikra vonatkozót.
Kiindulási tömeg: 28,35 g
Hosszúság alapján számított tömeg: 5,59 g/cm
Kocsi optimális tömege = kiindulási tömeg + hosszúság alapján számított tömeg
Jellemző értékek:
40’ boxcar: 110 gramm
50’ boxcar: 130 gramm
És a tapasztalatok szerint kell is ennyi, a lényegesen könnyebb kocsikkal sok a gond és kevésbé futnak szépen még jó forgóváz és kerék mellett is. Nehezebb ne legyen semmiképpen!
Hozzáteszem - szvsz -, hogy e tömegek feltételezik, hogy a kerekek csapágyainál rendben van minden. A tengelyvég kúposságga illeszkedik a forgóvázban lévő csapágyfészekbe, a tengely hossza is illeszkedik, icipici játékot esetleg enged, de nem rövid, és nem hosszú (túl feszes). Ha nem jó valami, akkor a műanyag forgóvázba be fog rágódni a tengelyvég. És Kadee Grease-em-mel vagy grafitporral célszerű kenni a csapágyakat a jobb gördülés érdekében.