Merlini Creative Commons License 2016.02.20 0 1 2616

Nyáron nyitottam Cetelem Takarékszámlát. Röpke egy hónap alatt meg is volt.

Telefonhívás után, kiküldték e-mailben PDF-ben a szerződést, azt kell kinyomtatni két példányban és kitölteni.

„Csatolja szerződéséhez az alábbi dokumentumok másolatát:

- Személyazonosságot igazoló okmány (érvényes személyi igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély vagy útlevél)
- Lakcímkártya
- Elmúlt havi folyószámla kivonat vagy internetbankból nyomtatott igazolás.”

Kérik is kitakarni a folyószámla egyenleget, forgalmat, nekik az a lényeg lássák bankszámla tulajdonosát és számlaszámát. Utalást innét fogadnak el, és csak ide utalnak vissza.

Bő egy hét után telefonált munkatársuk/megbízottjuk, időpontot egyeztetni személyes azonosításra és a fenti dokumentumok átvételére. Majd kb. 2,5 hétre rá jött egy postai levél, a takarékszámla megnyitásáról. Benne a takarékszámla bankszámlaszámával, ahová lehet utalni.

Remélhetőleg csak a nyár miatt tartott egy hónapig.

Kiutalás telefonon kell jelezni nekik, elkérik telefonszámodat. (Nincs online felületük jelenleg.)
Később visszahív, erre szakosodott kolléga, azonosít telefonon, megkérdezi az összeget.
Valamint megkérdezi a bankszámla számát az embernek, ellenőrizni-e kell ezt is.
Ez engemet kikiaszott, de lendüljünk ezen túl, legyen nálunk felírva/kinyomtatva a bankszámla számunk, hogy be tudjuk diktálni. Ha ez a visszahívás 14 óra előtti percekben lezajlik, akkor még aznap a folyószámlánkra kerül a pénz, ha később akkor csak másnap.

E-mailben jelzik a takarékszámlára érkező, ill. az onnét indított (telefonon kezdeményezett) tranzakciókat.

Havonta küldenek postán kivonatot nyitó / záró egyenlegről, kamatról, kamatadó, Ehó levonásról.
Ha volt kiutalás feltüntetik melyek összegű tranzakciós adót kell fizetniük az államnak, a számlatulajdonosnak - a telefonköltségen kívül - ingyenes a visszautalás.

8 hónap alatt nem kerestek hitel ajánlatokkal, sőt semmivel, még a postán küldött papír kivonat mellett sem volt semmi ajánlat, reklám.