etomcat Creative Commons License 2016.02.14 -1 0 619

> A rudazatban lévő csapágyak ugyanúgy működnek,mint a gőzösön,esetleges kiolvadásuk nem sebességfüggő.....

 

Ehhez nem tudok hozzászólni, de a Kandó-mozdonyok csak viszonylag rövid ideig tudtak 100km/h expressz szolgálatot adni. Utána tiltani kellett a legmagasabb sebességi fokozatot, személyvonat és teher (*) vontatást végeztek hosszabb ideig, a havi átlagos futás teljesítményük 11 ezer km volt. Aztán főjavításként nyilvántartott kvázi futómű újjáépítés történt - majd a ciklus kezdődött elölről.

 

Ebből nem következhet az, hogy ha eleve kímélő üzemben kezdene a reménybeli nosztalgia V40/V60 és annál is maradna, akkor sokáig nem lenne baj a rudazatával?

 

(* Természetesen nem merem azt állítani, hogy a sok Kandós tehervonat műszaki gond miatt alakult ki. Lehet, hogy az 1938-as győri program szerinti újra fegyverkezés, hadi iparosítás, majd a rákosista rendszerben az erőltetett nehézipari fejlesztés helyezte előtérbe a személy-fuvarozással szemben.)

Előzmény: zsiráftotya (618)