Törölt nick Creative Commons License 2016.02.14 0 0 13559

Üdv mindenkinek!

 

Kb. 4-5 éve van meg a kalosom.

Kb. 2 éve bent van a motorhiba jel. (Nem probléma ha ég, mert ha újabb hiba jön be, villogni kezd.)

A szerelő azt mondta, EGR-szelep hiba okozza, ennél a kocsinál típushiba.

Lecserélheti a szelepet, de az 38000 ft, vagy autózok így vele, és semmi gond.

Egyébként egy kiolvasás 5000 ft.

Szóval 2 éve így autózom vele, semmi gond. Napi 84 km, évente több mint 20000 km bele.

 

Hát most nehezen indult télen. De nagyon nehezen. De csak hidegen. Melegen indul és megy is mint ahogy kell.

(Gyertyacsere, kábelcsere, stb.)

A végén elvittem autóvillamosságihoz.

Kiderült hogy nem EGR-szelep hiba van bent (az autószerelőm csak blöffölt, és elkérte a kiovasásért az 5000-et,

de nincs is kiolvasója..... no mindegy....)

szóval lambdaszonda hiba jel van bent, meg égéskimaradás. Belerakott 4 új magasabb hőértékű gyertyát, és elkért 16000 ft-ot.

(Még csinált pár mérést: benzinnyomás, dugattyúnyomás stb...ezek mind jók.)

A kocsi azóta valamivel jobban indul hidegen, de még mindig szarul.

Ráadásul most már egy ideje hidegen az első indításnál füstöl is mint a gyárkémény.

De utána minden megy faszául. A motor jól megy, valamint ha leállítom, akkor 1-2 órán keresztül még pöccre indul füst nélkül.

Mi a hiba? Szelepszár-szimering?

Mennyibe kerülne megcsináltatni?

Fel lehetne e valahogy javítani (olajadalék, stb?)

 

Segítségeteket előre is köszi.