015-ös Gringó Creative Commons License 2016.02.01 0 0 2653

Szerintem az említett szakaszon nincs meg ez a távolság. Megnéztem, de én úgy láttam, hogy kb. 200-250 m lehet a fázishatár és az áramszedőt ellenőrző berendezés között. Így viszont nem biztos, hogy pontosan mérhető minden adat. Azért is tűnt fel, mert a múltkor a két egység FLIRT befele menet már a két híd között ki lett üzemelve, jóval a fázisható előtt. Azért is szerettem volna tudni, hogy ez az új berendezés leeresztett áramszedőt is képes mérni, vagy nem. Egyenlőre nem találtam túl részletes leírást, csak az alábbit.

 

Járműellenőrző berendezése.

(30. oldal)

 

Ebben az esetben, ha valamiről is riasztás jöhet (ha az említett esetben is mérhető):

R1: az áramszedő széncsúszójának hibája

R2: az áramszedő szimmetria hiba illetve elfordulás

 

 

Viszont a kontaktnyomásról nem lesz adat:

R3: az áramszedő kontaktnyomás határértéken kívül

 

 

 

Kérdés még, hogy hány fokos szögben méri, meddig lát el a szenzor, de ez is legfeljebb + 50 m-t jelenthet.

 

De Győr fele menet is kérdéses lehet a dolog, mert a két egység FLIRT vége még éppen lefele jön a segédhosszláncról, mikor az eleje eléri a mérési pontot (és még nem volt szó a három egységes vonatokról). A ki-be üzemelés helye is változhat, kinek hol jön éppen össze, meg az áramszedők se egyforma idő alatt mennek fel.

 

Ami még lehet, hogy tévedek, és az említett mérőállomás nem az áramszedőt méri, hanem a fenti leírások egyike vagy egészen más.

 

 

Előzmény: ajm (2651)