amplitudinis2 Creative Commons License 2016.01.24 -1 0 23160

Most akkor megint az van, hogy hogyan lehet matekból A szintről B be jutni?

Hát bizony én nem emléxem olyanra, hogy ne lett volna olyan, hogy azonnal nem tudtam megoldani.

Csak nem felejtettem el nyugisabb pillanatomban utánanézni....

Szoval azt is mondhatnám, hogy napi sok sok órát foglalkoztam ...

Ezt felejtik el sokan. Persze az se volt mindegy, hogy környezetemben mindig kaptam segítséget.

Ez olyan volt, hogy név, könyv, akkor definició, tétel, eljárás....:-) 

Hol nézzek utána.

Szóval: az elméletet kell tudni. Abba tudsz inkább haladni A ból B be, mint típuspéldákon keresztűl.

Az elméletet kell tudni alkalmazni. És nem példahegyeket megoldani.

Hasonlóan nem fog tudni se algoritmizálni, se programozni, ha egy példát a példából és nem elméletből

áll neki megoldani. És senki se tudja más helyett megtanulni.

Persze ez nem mindenütt tud működni.

Rokon gyerek suli könyvtárában nincs meg Pólya Gondolkodás iskolája

Van ennek folytatása is. Problémamegoldás iskolája.

Na ilyet kell finoman beadagolni a gyereknek, a gondolkodást kell olyan módon átadni, hogy észre se vegye, hogy gondolkodni tanítod. Ha matek. Csak így érdemes. Ez persze az én véleményem.

De nyugodtan tessék ezerket a borzaszó kiszamolós füzeteket szakmányban megoldatni.

Szóval a matematika tanárok azért ne felejtsék el, hogy egy tudomány szintaktikáját, szemantikáját és nyelvét az adott

szinten tanítják. Erre épiteni kell. Ahogy az ember fejlődik. A mindennapi élet és a matek egyre közelebb van.