amit sorolsz, az az egyik oldal, a kizáró okok. mi van ha mindet megszüntetted? akkor bent maradt a bkv a shortlisten.
ugyanígy vannak kizáró okok mondjuk az autózás oldalon is. Költség, eljutási idő, megbízhatóság, ugyanazok a szempontok.
ha mindkét oldalon elhárultak a kizáró okok, akkor keletkezik egyáltalán döntési helyzet.
mik a lehetőségek:
1. kizáródik mindkét mód. otthon maradunk, elköltözünk, munkahelyet váltunk, tovább dolgozunk a feltételek megteremtésén. ez kiesik, mert nem közlekedünk egyelőre.
2. kiesik az egyéni közlekedés, marad a bkv. Egyszerű, nyert a közösségi közlekedés. Klasszikusan ez a jellemző. Nincs autóm, drága, nincs más választás.
3. kiesik a bkv, bennmarad az autó. Ez is egyszerű.
4. bennmarad mindkettő, és az előnyök-hátrányok mérlegelése dönti el mit választok.
4.1. bkv-t választok
4.2. autót választom.
a split úgy jön ki, hogy 2+4.1 / 3+4.2
hogyan lehet a splitet javítani a közösségi közlekedés irányába?
- megszüntetek kizáró okokat. ezzel szerezhetek utasokat az 1-ből, a 2-ből, és általában a 4.2-ből is
- nehezítem az autózást, hogy kizáródjon. szerezhetek utasokat a 3-ból meg a 4.1-ből, de a 3-ból lehet hogy 1-be kerülnek!
- nem kizáró tényezőkben javítom a tömegközlekedést, hogy a 4.2-ből szerezzek utasokat. felveszem a kesztyűt.
vannak külső hatások, amik ellenem vannak
- a jövedmek aránya az autó fenntartás költségéhez viszonyítva javul.
- az utak kapacitásának növelése, a forgalomszervezés könnyíti az autózást. (kamionok kitiltása, elkerülő utak)
vagy segítenek:
- a tömegközlekedés menő
- a piálás menő
- halál a parkolás
meg ilyenek. bocs a brainstormingért.
Vajk