PetiQP Creative Commons License 2016.01.15 0 0 14875

Szia, ha már itt tartunk én is hozzászólok. Bár, az előttem szólok szerintem mind jókat írtak, vagyis amit én is gondolok. Annyit talán hozzátennék, hogy nem véletlenül csökken ilyen drasztikusan a luxusautók ára. És nem, nem szabad a Maseratit leértékelni, mert ugyanez van az összes luxusmárkával. Mercedes S, Audi A8, Jaguar...stb. Kihozod a szalonból, használod és drasztikusan lemegy az ára. És tudod miért van ez így? Mert horror a javítás egy idő után. Sokan vágyunk arra, hogy luxuskocsival járjunk nap mint nap, de vagy meg kell venni újan és ugye ezt teszik az emberek, vagy megvenni használtan és költeni rá. Amúgy nagyon lényeges kérdés az, hogy hol használnád akár napi szinten is. Én szereztem egyik barátomnak egyszer, pár éve egy Qp IV-et és ő is naponta használta Pápán, szóval nem nagy városban araszolgatott. Neki semmi komolyabb baja nem volt sosem, ha kellett elment vele több száz kilométerre, hibátlanul. De végül mégis csak félt tőle, mert nem értett hozzá és bár baja nem volt, eladtuk inkább. 

A szabad ég alatti tárolással viszont én sem értek egyet. Gondolj bele, egy madár leejt egy diót és betöri a szélvédődet. Nincs, nem tudod kicseréltetni. Nem az, hogy sokba kerül, hanem nincs.

A lényeg viszont, hogy én is simán járnék Quattroporte IV-el, sokkal inkább bíznék benne mint az V-ben. Egyszerű autó amúgy, ha semmi különösebb dolog nem romlik el. De például a lengéscsillapítokat is csak felújítani lehet, stb stb. Egy nagyon jót szabadna csak megvenned ilyen célra. Ami eddig nem rohadt el, ha vigyázol rá azért utána sem fog. 

És megy felfelé az áruk nagyon drasztikusan. Téved aki azt mondja, hogy nem. És tök mindegy régen hogyan értékelték. A Top Gear-ben anno egy daruról ledobtak egy Biturbo-t, mondván, hogy milyen szar kocsi. Most nézd meg. 6-7000 euro alatt meg nem mutatnak egy sima első szériásat. Ha meg komolyabbat akar valaki, simán 10.000 euro. És akkor azt még gatyába kell rázni itthon. És a piac árazza be a kocsikat. Ez nem hasraütés, hogy jajj mi mennyit ér....amennyiért el lehet adni. És ennyikért el lehet adni egy Biturbot, mert akkora élményt nyújt a vezetése a mai autókhoz képest, hogy ezt majd' 30 éve senki sem gondolta volna. Amik fent maradnak az interneten, valamiért szarok, évek óta hirdetik. Mivel nekem ez is a munkám, nézem őket. És ha egyre rábökök, hogy ez jó állapotú, tiszta minden szempontból és akár még az ára is jó, azonnal elkel. Pár hét alatt adják el a jó Maseratikat külföldön. A itthoniakat én meg sem nézem, mert én nem veszek olyan autót ami már itthon van. Az "oldjuk meg, hogy átmenjen a műszakin, vagy, hogy eladható legyen" stílus nekem nagyon nem fekszik. 

Szóval egy szónak is száz a vége: egy Kappa-t mádnál, nekem is volt több is, Coupe is, mondjuk azt sem ajánlom mindennapira, mert egyszerűen a hátsó futóműhöz sincsen alkatrész stb. karbantartása egyenlő szerintem a QP IV-el, mert a turbos 5 hengeres motor is egészen más mint a szívó 5 hengeres. Én szívó 5 hengeres szedánt vennék, kettő is volt nekem, imádtam őket, de ugye eladásra hoztam, nyilván, bár nem gondoltam, hogy pillanatok alatt el is adtam őket 700-800 ezer forintért....hehhe, na ja, itthon 250ezer egy ilyen kocsi, de ezek hibátlanok voltak és most is azok. És mennyit ér egy Kappa? 250ezret? Kurvára nem! 800ezret most már, mert ennyiért eladtam kettőt is, mert volt aki azt mondta élvezni akarja még az utolsó 5 hengeres semmivel össze nem hasonlítható hangot és teljesítményt. 

QP IV: 8000 eurotól indul. Így számolj. És ha hazajön, mindent leszervizeltetsz (megvan, hogy kivel, mert nem viheted akárhova) nagyjából 700-800 ezer forintért és nem lehet bajod vele évekig.

 

Na, nekem ez a véleményem. Amúgy amilyen hülye vagyok például én is Alfa 155-öt használok mindennapira, egy új állapotú kocsit. De egy kappára vágyom, csak lassan azt sem lehet megvenni 1000 euro alatt, de inkább már több lesz....

 

 

 

 

Előzmény: WarbiRunner (14874)