Látom nem érted, ezért segítek.
Azokról a vonatokról, amelyek ma a Déliben végállomásoznak, sokan szállnak le és fel Kelenföldön, mert a Pesti belváros elérése gyorsabb abból az irányból, ha a vonatok a 2-es metró alagútjában folytatnák az útjukat, akkor senki nem szállna le, hiszen átszállás nélkül el tudnának jutni oda.
Az átszállásokat manapság mint a világ pusztulásának szinonimájaként szokták emlegetni, valóban kényelmetlen, ugyanakkor van egy kétségtelenül nagy előnye, a nagy utastömeget remekül elosztja.
Gondolj bele, hogy egy 160 méter hosszú szerelvény elejéből elérsz egy metrószerelvényt, de a végéből leszálló utasok csak az azután induló harmadik vagy negyedik metrószerelvényt fogják elérni, így képes arra, hogy a csúcsot csillapítsa.
Tavaly a Nyugatiban vártam egy ismerősömre és közben volt szerencsém két reggeli csúcsban beérkező váci vonatot látni, a két vonat érkezése között kb. 5 perc telt el. Amikor a második vonat bért, az elsőről még javában szálltak lefelé.
Ez egyébként az elővárosi igényeknek megfelelő kialakítás miatt is van így az utastér és az ajtók nem a gyors utascserére vannak tervezve, hanem a kényelmes hosszú távú ritka megállásokra.