hmsoft Creative Commons License 2016.01.05 0 1 425900

Egy kis carszkojeszelói: újévi siklás (gazeta-bam.ru, tass.ru alapján)

Január 3-án, moszkvai idő szerint 19:35-kor (helyi idő szerint január 4, 01:35), az északi transzszib 7283.7 szelvényében - Gorelij-Szkovorogyino állomásköz - a 2946-os számú tehervonat 7 kocsija siklott, elzárva mindkét vágányt. A 7 kocsiból 5 fűrészárut szállított, 2 pedig üres konténereket. A mindössze 44 kocsiból álló vonat a BAM-ot a transzszibbel összekötő Tinda-Gorelij dízelüzemű vonalon tartott délnek (Szkovorogyino felé), és alig hagyta el Gorelij szkovorogyinói bejáratát, amikor nem egész négy kilométerrel arrébb, már a transzsziben, megtörtént a siklás. 70 méternyi pálya sérült, kidőlt egy felsővezeték-tartóoszlop.

Szkovorogyino és Jerofej Pavlovics állomásokról érkezett segélyvonat, a következmények felszámolását 165 emberrel és 17 egységnyi technikával végezték. Moszkvai idő szerint 01:35-re befejezték a 7-ből 5 vontatható kocsi Szkovorogyinóra továbbítását, a páratlan vágányról eltakarították a roncsokat, eközben már dolgoztak a pálya helyreállításán. 02:38-kor a páratlan vágányon felvették a forgalmat, 10 órára a párost is rendbetették. Megkezdődött az ügyészségi vizsgálat. Öt távolsági vonat szenvedett késést, közülük a 81-es számú, Blagovescsenszk-Tinda járat Szkovorogyino állomáson volt kénytelen várakozni. Ennek a vonatnak a hálókocsijait 1,5 tonna szénnel kellett ellátni: ezek szerint félő volt, hogy a saját készletével nem tart ki végig, a kényszerű tartózkodással együtt. És szintén ebből következően, a kocsikat nem lehetett átkapcsolni villamos fűtésre (ami nem meglepő, hiszen a viszonylat mindkét végén dízelüzemű szakaszon közlekedik, fűtésre nem alkalmas mozdonyokkal, vagyis felesleges kombinált fűtésű kocsikból kiállítani).

(A képen látható ún. "fényoszlop", amit pontosan a baleseti helyszínek megvilágítására találtak ki, úgy tűnik, bevált a gyakorlatban.)

hm