zorko Creative Commons License 2016.01.05 0 0 13499

Hat van itt azert egy-ket dolog... :)

Az egyik kb amit viliapu is mond, hogy minek ezzel egyaltalan foglalkozni...? :)

Viccen kivul, minden (mernoki) tervezesi feladat kompromisszumok koteset jelenti. Szinte biztos vagyok benne, hogy egy benzinmotor uzemi homerseklete is igy jon ki. A fizikai gaztorvenyekbol az kovetkezik, hogy minel magasabb homersekleten lenne jo jaratni a ketyeret, mert akkor jobb a hatasfok, ugyanakkor, a kopasokat, anyagfaradast, kulonbozo igenybeveteleket egyensulyba kell hozni a meglevo technologiaval, gyartasi koltsegekkel, stb., es ebbol kijon valami optimum - ahol meg nem kopik annyira a viszonylag olcson gyarthato alkatresz... Mondjuk lehet hogy altalanos ertelemben pl. 80 es 100 fok koze. Aztan eldontik hogy hol legyen a motor "munkapontja", es komplex egysegkent minden reszt ehhez igazodva alakitanak ki, es hangolnak ossze. Nekem is furcsa, hogy nem kozepen van a mutato, ahogy mas autoknal lenni szokott, de el tudom kepzelni, hogy ez igy jo. Lehet, hogy a Kalos uzemi homerseklete alacsonyabb....

Talan csak nem tok benak azok akik terveztek az egesz motort, es elbenaztak a hutorendszert...

Vagy megis...?? :)

Viliapunak abban speciel nincs igaza, hogy azert jo, mert nala 10 eve igy mukodik. Azt is kellene hozza latni, hogy mennyit fogyaszt a kocsija, osszevetve egy 10 fokkal magasabb hofokon uzemelovel. Es aztan persze az is kerdes, hogy a magasabbra allitott motor nem kopik-e jobban...

Mindenesetre a csomagolas helyett jobb megoldas a termosztatcsere, persze akkor nem a gyarira, hanem magasabb ertekure. Aztan lehet ertekelni...🚗🚙

Előzmény: DelSonar (13495)