zorko Creative Commons License 2016.01.03 0 0 13493

Az üzemanyag szintjelző már jó.... :)

 

Viccet félretéve, tegnap hosszabb útról hazaérve megnéztem a hűtő csatlakozócsöveit, persze hogy melegek voltak.

Szerintem nálad is ez lehet, az a valószínű, hogy a termosztátod hamarabb nyit mint kellene, és simán lehűti - túlhűti - a rendszert.

 

A korábbi számolásomból kihagytam még azt is, hogy részterhelésen romlik a hatásfok, meg hogy vannak fix veszteségi erők is a légellenálláson kívül, ezeket is saccolva, a 130-as tempónál valószínű, hogy nem 13 hanem mondjuk inkább 15kW hőteljesítmény keletkezik, és 50-60-as tempónál se csökken le 2kW-ra, hanem marad inkább 5-6kW körül - aminek még mindig bőven elegendőnek kellene lennie ahhoz, hogy felmelegítse a motort üzemi hőfokra -10-ben is.

Előzmény: DelSonar (13486)