Szerintem hasonló modell várható, mint a vidéki kisvárosok, megyeszékhelyek közlekedésében...
Az ottani városkörnyéki forgalmat a területileg illetékes KK-k látják el.
Ellenpélda Miskolc-Felsőzsolca MVK, Borsod megyében.
A technikai lebonyolítás az kérdéses, mert jelenleg nincs annyi BKV állományú busz ami a belső forgalmat ellátná.
A kiszervezés is ebbe az irányba hatott amikor, a Volánbusz Zrt. alvállalkozó lett.
Buszok az övéi, a sofőrök kinnalvós telephelyes kocsikon járnak.
Egyedül a finanszírozás a kérdéses, mert jelenleg a belső szakaszon közlekedik egy Volánbusz helyközi kocsi a Budapest Bérlet érvényes rá, a BKSz szerű szövetség megalakítása óta, tarifaközösség van.
Nem zárnék ki egy ritkítási célt sem.
Ez egy alkalom a Budapest buszos közlekedésének átszervezésére.
A környéki járatokon én egy kevesebb megállóhelyen megálló, ritkább követési idejű, a vidéki nagyvárosok környékén tapasztalható szolgáltatási szintet tudok elképzelni, ami min 30-40% os járatritkítást vezet be fokozatosan.
Az egyedüli kérdés a Volánbusz Zrt mennyit veszít ezen a helyzeten?
Komoly pénzbe került az az új járműpark, aminek a többletköltségét a hitelszerződés lejártáig fizetni kell.