raklapjúzer Creative Commons License 2015.12.08 0 0 104327

rferi Creative Commons License 5 órája:

"A motorok cseréje csak a frekiváltó teljes áramtalanításakor lehetséges."

Én inkább úgy fogalmaznám, hogy a frekiváltó teljes leállítása után. Utálják a gyakori betápoldali kikapcsolást, sok típusnak kimondottan halála ez a töltőellenállás leégése miatt.

" leugrik róluk a terhelés menet közben"

Ez kárt nemigen okoz, legfeljebb megszólal valamilyen védelem. Teljesen elfogadott megoldás még a régi tipusoknál is, hogy a kisebb motorokat mágneskapcsolóval "rávágják". Ilyenkor természetesen a frekiváltónak tudnia kel a "rávágott" motor indítóáramát, különben ismét csak megszólal a védelem.
Persze ha nem illesztett, kisebb motor van egy bika frekiváltón, akkor a készülék saját védelme nemigen működik. Viszont ilyenkor lehet alkalmazni a motorvédelemre hagyományos hőkioldót.

"ha sok  és sokféle motor van, akkor is inkább csoportosítani kéne őket. Mondjuk a pár száz wattosakat egy nekik megfelelő méretűre, aztán a két kilowatt körülieket megint egy másikra."

Nálam pont így működik. Van egy 0.75-ös Nord, 4 paraméterkészlettel, 2 bites váltással, készletenként tárolható motorparaméterrel, amiket automatikusan bemér. Használatkor kiválasztom az aktuális készüléket, rádugom és Go! Erről megy az orosz ácsgyalu (3 fázis, 600 W), a korongcsiszoló (750 W), erről fog menni egy kis szaladfűrész (750 W), meg a kis állványos fúrógép, ha végre lecserélem a motorját. Gondolom, egy hobbista nemigen használ ennyi gépet egyszerre. :-)))
A kőkori (20 éves) 2,2 kW-ról megy a körfűrész (1,5 kW). Ennek csak két paraméterkészlete van, motorparamétereket nem tárol, csak a készülék terhetőségét lehet 80-150 % bközött beállítani.

Rahed Lee Creative Commons License 5 órája:

 "De ha ez ilyen nyűgös, hogy minden cserénél áramtalanítani, a fúrógépet a garázs másik végéből indítani, akkor inkább veszek rá egy egyfázisú motort."

Eredetileg is egy központi konnektort terveztél, nem?

"Körülményes praktika ez. Inkább maradok az egyfázisnál. A motorcsere olcsóbb."

Pedig ez a jövő! A motorcsere sem olcsóbb, Az egyfázisú motorok is okozhatnak indításnál meglepetéseket, még durvábbakat mint a 3 fázisúak! Volt anno egy 1,5 kW-os motorom a betonkeverőn, az indítófázist 55 A-es !! áramrelé kapcsolta. Be kellett rántani és kézzel rákapcsolni, 2-3 kísérlet után elindult. Ment egész nap, nem mertem kikapcsolni.
A 3x10 A elég sovány, már egy másfeles motor is feladja a leckét, pláne ha valami még lóg a hálózaton. Ki van ez találva! Ha iparszerűen űzöd, akkor fizess, ha meg hobbista vagy, akkor csak szopjál nyugodtan.
Ráadásul írtam már, hogy régen nem épít be az áramszolgáltató csak B karakterisztikájú megszakítót, bármit is terjeszt az urban legend. Régen még kicseréltük a 32 A-es megszakító gombját pirosra (10 A), aztán vidáman ment az ipar. Ha ma valaki ilyennel lebukik, csak Kamcsatkán talál legközelebb munkát.

"Beállítom, lementem, majd motorváltásnál előhívom a megfelelő programot. Ha csak el nem vétem és egy másik motorhoz való beállítást eresztek rá, oszt valami odakozmál :-(("

Azért nem ennyire vészes. Kis odafigyelés, aztán semmi baj. Két kapcsoló, melléjük írod a kódot, aztán váltod és kész