dimelo Creative Commons License 2015.12.03 0 1 32812

A Kormány 1871/2015. (XII. 2.) Korm. határozata
a központi költségvetésből finanszírozott közúti beruházásokról szóló 1010/2015. (I. 20.) Korm. határozat
módosításáról
A Modern Városok Program és az európai uniós támogatásokból nem finanszírozható közlekedésfejlesztési igények
összefüggéseinek áttekintése eredményeként a Kormány úgy döntött, hogy
1. a központi költségvetésből finanszírozott kiemelt közúti beruházásokról szóló 1010/2015. (I. 20.) Korm. határozat
[a továbbiakban: 1010/2015. (I. 20.) Korm. határozat] nyitó szövegrésze helyébe a következő rendelkezés lép:
„A Kormány egyetért Sopron, Szolnok, Békéscsaba magas szintű útkapcsolatának kiépítésével, valamint
Ózd, Debrecen, Győr és Esztergom közúti kapcsolatrendszerének fejlesztésével, ennek érdekében a központi
költségvetés forrásaira alapozva megvalósítani tervezi az M85 autóút Csorna–Sopron, országhatár szakaszát,
az M4 gyorsforgalmi út M0–Abony (Kelet)–Törökszentmiklós közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő) megvalósítását
új Tisza-híd megépítésével, az M8 és az M44 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5)–Nagykőrös–Békéscsaba közötti
megvalósítását, a 23. és 25. főutak Bátonyterenye–Ózd közötti szakaszainak gyorsforgalmi fejlesztését, a 471. főút
Hajdú-Bihar megyei szakaszának fejlesztését, a 813. Győr keleti elkerülő (II. és III. ütemű) megvalósítását, valamint
a 102. gyorsforgalmi út megépítésével Esztergom M1 autópálya irányú kapcsolatának javítását (a továbbiakban:
kiemelt beruházások). Ennek megfelelően a Kormány”;
2. az 1010/2015. (I. 20.) Korm. határozat 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. felhívja a nemzetgazdasági minisztert, valamint a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a kiemelt beruházások
előkészítési és építési feladatai végrehajtásához gondoskodjanak – a 2015. évi és a 2016. évi központi
költségvetésekben már biztosított, összesen 171 milliárd forint összegű forrásokon túl – a központi költségvetés
tervezése során a 2017–2019. években szükséges összesen 579 milliárd forint biztosításáról a Modern Városok
Program keretében a megyei jogú városokkal kötött együttműködési megállapodásokban szereplő megvalósítási
határidők figyelembevételével történő évenkénti ütemezésben;
Felelős: nemzetgazdasági miniszter
nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: a 2017., a 2018. és a 2019. év központi költségvetés tervezése során”
3. az 1010/2015. (I. 20.) Korm. határozat a következő 3. ponttal egészül ki:
„3. az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 111/E. § (3) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva
engedélyezi, hogy a kiemelt közúti projektek megvalósítása érdekében a nemzeti fejlesztési miniszter a központi
költségvetés XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet, Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, Közlekedési ágazati
programok alcím, Kiemelt közúti projektek jogcímcsoport terhére a 2016–2019. évek tekintetében összesen
legfeljebb 739 milliárd forint összegben kötelezettséget vállaljon azzal, hogy a 2016. évi költségvetési kiadási
előirányzat terhére vállalt kötelezettségvállalás mértéke nem haladhatja meg a 160 milliárd forintot.”

 

Csak szeretném, hogy megerősítsetek, jól olvasom?

 

Az M4 Tisza-híd szakasz építésével megvalósul Szolnok bekapcsolása a gyorsforgalmi hálózatba? Pontosabban magas szintű útkapcsolata lesz...

Akkor miből lesz az M0- Abony?  Méginkább a 77 és 90 km-ek közötti szakasz?

 

Ismeritek ennek rendelkezéseit?

 

 

Előzmény: dimelo (32809)