" ha az elhunytak számára megszűnik az idő, akkor nincs értelme arról beszélni, hogy a
mi általunk megélt idő fogalom szerint mikor lesz az ítélet számukra! Ami biztos, hogy amint elrendeltetett, az emberek egyszer meghaljanak, azután pedig ítélet következik. Mikor?
Azután. De hogy azután közvetlenül-e, vagy azután majd valamikor, erről nincs
kijelentésünk."-írod
Picit pontosítanék, mert a fenti páli idézetek is annak bizonyítékai, hogy a Krisztusban
elhunytak az elragadtatottakkal egyidejűleg lesznek megítélve. Vagyis, amit említesz,
nevezetesen, hogy "emberek egyszer meghaljanak, azután pedig ítélet következik"
annak idejéről nincs kijelentésünk, de annak körülményeiről, tehát közvetetten a
"mikor"-ról van, amint fentebb részleteztem.
Az ítélet a földről való távozás pillanatában megtörténik nem? Különben hogy
kerülhetne valaki a pokolba, vagy máshová?
Az első feltámadásban való részvétel megmutatja az ítélet mibenlétét, nem?
Az elragadtatás szintén mutatja, hogy megtörtént, és hogy mi a végzés.