rezgaras Creative Commons License 2015.11.26 0 0 98597

A saját tapasztalataim nem erősítik meg a kritika több pontját.

 

A modelleken csak a szerkocsi szed áramot, de annak minden kereke. Tisztítani persze kell néha, mint minden modellt. A futókerék probléma nyilván azoknál a modelleknél jelentkezik, amelyeknek nem futó-forgóvázuk van. A hajtás áttételét én tökéletesnek találom. Pontosan a modellnek megfelelő sebességgel megy. Persze lehet, hogy ez is modellenként változhat. A "gyári hajtás" (miért, van más is???) tökéletes. Teljesen hangtalan.

 

A vonóerő is nyilván modell függő. Én a DV 306-ost láttam, az majdhogynem használhatatlan. Vízszintes pályán kb. 2-3 négy tengelyes kocsit húz el, egy kis köszörüléssel négyet is. Emelkedőn még saját magát sem nagyon.

 

De ne felejtsük, hogy a DV 306-os egy 2'B tengelyelrendezésű mozdony! Ezeket pokoli nehéz modellezni úgy, hogy a modell használható legyen. A legjobb ötletet egy angol könyvben olvastam (ott sok 2'B mozdony volt): a szerkocsit úgy kell elkészíteni, hogy a súlya csak a leghátsó tengelyére essen, a több tengelye csak éppen hogy érintse a sínt. A szerkocsi elejét pedig úgy kell kiképezni, hogy rátámaszkodjon a mozdony hátsó végére, ezzel növelje annak tapadását. Persze ekkor nem lehet a szokásos vonórúdat berakni, más megoldás kell.

Előzmény: róbertke (98594)