Igenis, ha lehet valaminek rövid, helytörténetileg helyes nevet találni, akkor igenis tanuljuk/tanulják meg azokat (újra) használni, nem pedig kilométer-hosszúságú, kötőjeles, kreált borzalmakat kelljen helyette használni.
Mármint Debrecen-Csapókert, Győr-Gyárváros vagy Szeged-Rókus a kreált borzalom?
Szerintem is fontosabb a nyelvészkedésnél, hogy a megállónév informatív legyen az utasnak akkor is, ha nem ismeri helyi földrajzot. A fenti példák informatívak mind a helyismerettel rendelkező és nem rendelkező utasok számára egyaránt.
Aki az ország másik végéből utazik Egerbe*, nem fogja tudni hogy Cifrakapu Eger része-e, és eleve nem is számol majd az utazás tervezésekor ezzel a megállóval, még ha hasznos is lenne neki. Hasonlóképpen a Kenesére/Akarattyára tartó utasok nagy része sem fogja venni a fáradságot, hogy kiderítse Csittényhegy jobb-e neki.
(* valahol egy párhuzamos univerzumban ahol megépül az említett megálló és ki is használják a 87-es városi szakaszát átmenő közlekedésre... Bili.)
---
Petőfiszállás és Csillaghegy kérdéskörében Chabee87 jól összefoglalta amit le akartam volna írni válasznak.