DelSonar Creative Commons License 2015.10.22 0 0 13339

Chiptuning... csak egy ötlet volt, mivel a központi program módosításával elméletileg lehet befolyásolni a fogyasztást. Fogalmam sincs mennyire, sosem próbáltam, de ha netán próbálnám is, inkább sportosabb beállítást választanék mert jobb szeretem a dinamikus haladást mint az üzemanyag spórolós tötymörgést.

 

Fogyasztás... ha neked 260 km után egynegyed rész fogyott az testvérek között is 1040 km egy tankolással (4 x 260 = 1040). Így a fogyasztás 45 literes tankkal számolva 4,32 l/100 km, ami meglehetősen jónak mondható, sőt, már-már futurisztikusan kevés.

Abban sem vagyok biztos, hogy az állandó alacsony fordulatszámon való haladás használ a motornak és a kipufogórendszernek. De ha már takarékos vezetés akkor érdemesebb kipróbálni azt a módszert, hogy kicsit jobban kigyorsítasz felváltás előtt majd 4-6 mp-ig elengeded a gázpedált váltás után. Ekkor a vezérlés motorfékes üzemmódot érzékel és kevesebb üzemanyagot adagol a motornak. Amikor elkezded tartani a sebességet esetenként akár közel egy literrel kevesebb is lehet a pillanatnyi fogyasztás. Ezt még tavasszal egy Suzuki Splash-nél figyeltem meg, amin volt pillanatnyi fogyasztásmérés. De gondolom az összes befecskendezéses motor hasonlóan működhet.

A lambda szondát egyszerűen le lehet tesztelni egy 2-4 ezer forintos OBD szkennerrel. Ezek a Kalosnál remekül visszaadják a lambda szonda által mutatott jelet, és egy laptoppal vagy mobiltelefonnal a kocsiban menet közben is lehet figyelni a működését.

 

Olajcsere évente vagy 10-15 ezer km-ént? Ártani nem árt és még használhat is a motornak. A sajátomba Castrol 5W-40-es full szintetikus A3/B4-es olajat töltök, a motor úgy ketyeg mint egy svájci óra. Lehet két-háromezer Ft-tal drágább mint a kommersz olajok de most mit cigánykodjak egy-két ezer forint miatt?

 

 

Előzmény: Neti69 (13335)