kristoof Creative Commons License 2015.10.21 0 0 41318

VEKE reakció:

 

Egyszer már megértünk egy BKV Pluszt, a kilencvenes évek végének ráncfelvarrás-szerűsége volt, ebbe az akcióba HÉV kocsik is belekerültek. Sokáig büszkélkedett vele a BKV, micsoda színvonalemelkedés, satöbbi. Akkor jött be a szőrösülés és több hasonló, parasztvakító fejlesztés. Aztán a következő fővizsgával ezek elmúltak (2007-ben tűnt el az utolsó), oly rég volt, hogy ma már lassan senki nem emlékszik a BKV Pluszra. A mostani városvezetés biztosan nem, hiszen hatalmas lelkesedéssel támogatják az újabb pluszosítást. Ezúttal friss, fiatalos, trendi BKK-dizájnnal nyakonöntve. 
De akármit is csinálnak, ettől nem lesz jobb, ez nem más, csak az agónia meghosszabbítása. Értjük, hogy a BKV-nak holnap meg holnapután is ki kell adnia a kocsikat a forgalomba, miközben nem látják, mikor és miből lehetne lecserélni a járműparkot. Ezért jobb híján leporolják az egyszer már bevált megoldást és eladják újra, és mivel van rá vevő, sikerük is van vele.
Csak éppen arról nem beszél senki, hogy ezzel egy tapodtat sem jutunk előre. A jövőről kellene beszélni, nem a tegnapelőttről.

Lendüljünk túl a wifin meg a hasonlókon, koncentráljunk a legfontosabbakra:
1. Nem fogadható el, hogy tízmilliárdokat öljünk olyan járművekbe, ahol nem teremtik meg a szintbeli beszállás lehetőségét. (lépcső kiszed, peron megemel, elég egyszerű, tessék megcsinálni)

2. Ki kell mondani, hogy bár szükség lesz felújításokra bizonyosan, de mindenképpen kell új járműveket is venni. Le kell tenni a jövőre vonatkozó terveket.

Az összes többi részletkérdés.

Na és akkor a színe.
A színe pedig ... 
... borítékolhatóan élcelődések tárgya lesz örökre. Elképesztő, hogy a BKK pár fős dizájnercsapata ötletelésének senki nem szab gátat, miközben saját eddig ars poeticájukat lövik lábon, az eddig hangoztatott egyszínű lefestés helyett most egyenesen négy színt használtak. Az ajtókból mindjárt kétféle is van. Ennyit tehát az eddig hangoztatott egyszerűbb, olcsóbb stb. hazugságokról.

A szuperhév még nem járóképes, egyelőre csak egy mockup. December-januárra ígérik, hogy összerakják, az eredeti alkatrészeivel, azaz semmi hajtáskorszerűsítés vagy ilyesmi, és mivel csak egy kisegység van belőle majd csatolják egy nem felújított társával és Békásmegyer-Batthyány tér között lehet élvezni a szolgáltatásait, persze miután a hatósági engedélyeket megkapta.

A legelső képen a BKV által a főpolgármesternek ajándékba adott kb. 1m20 centis modell látható.