Szerintem az első adandó alakalommal, amikor csörgéseket észlelsz, cseréltesd ki a láncfeszítő olajdugattyús alkatrészt. Ne gyárira, hanem utángyártottra. Van ebből vagy 3-4-5 féle utángyártott típus. Arra, amelyiknek a legvastagabb a dugattyú oldalán az oldalfal. Ezt ha semmi gondod sincs, akkor is tedd meg úgy 100.000 Km környékén és aztán megismételve ennyi kilométerek után. Ja meg vele a műanyag távtartókat is, amelyek botrányosan gyengék és törékenyek.
Figyelj oda rá: Ha alaphelyzetben gáz nélküli gyújtás után csörög a lánc, de az első gázadásnál abbamarad, ne hagyd magad elaltatni, megetetni azzal, hogy idő kell, hogy kialakuljon az olajnyomás és a láncfeszítő befeszítsen. Mert akkor már rossz a kocsid. Ha úgy jársz, csak nagyobb lesz a gondod. Cseréld azonnal az általam javasolt alkatrészt.
Saját 480 ezer forintos tapasztalatom itt olvashatod, te elkerülheted és megúszhatod ennek töredékéből:
http://vilagnezet.blog.hu/2015/09/22/vw_tsi_motor_lancfeszitese_a_masik_csalas