7578 Creative Commons License 2015.09.19 0 1 60032

Érdekes statisztikát találtam a régi MÁV vonatok fűtéséről:

 

Az első (még csak) kályha-fűtéssel ellátott kocsi 1874-ben jelent, darabszámuk ekkor mindössze 4 db. Az állag 1891-ig 1499-re emelkedett, majd 1898-ra 1065-re csökkent.

 

Az első gőzfűtéssel is bíró gőzmozdonyok 1885-ben jelennek meg, ekkor 102 darab az állaguk. 1885 előtt nincs gőzfűtéssel rendelkező gőzmozdonya a MÁV-nak. Darabszámuk fokozatosan nő, 1898-ra 1528 az állag.

 

Gőzfűtéssel rendelkező személykocsi 1884-ben még egy sincs, 1885-ben kerek 200 darabra ugrik. Az állag 1898-ig 3906-ra emelkedik...

 

Korábban volt itt szó a gőzfűtéssel ellátott mozdonyokról... tehát 1885 a kulcsfigura