Tóni bácsi Creative Commons License 2015.09.18 0 0 33799

Igen Pistikém, már soxor keseregtünk rajta, hogy az "átkosban" a mostaninál jóval tűrhetőbb életkörülmények között is születtek olyan döntések, amik eléggé ledegradálták a magyar gépipart.

 

.....1970-től aztán felsőbb politikai, pártállami intézkedések nyomán a leépülés időszaka jött el a Vörös Csillag Traktorgyárra. A központilag alacsonyan tartott eladási árú UE-28/Dutra-4000 sorozatú traktorok veszteséges előállítása megszűnt, rá egy évre hasonló okok miatt, a Dutra-4400/UE-50 traktor gyártását is leállították. Lényegében 1972-től csak a D-4K-B traktorok változatai, az alaptípus Dutra D-4K-B, a Dutra-Steyr 110, ill. az ugyanebben az évben kialakított D-4K-B/Dutra-1000 traktor és a Dutra rakodógépek maradtak gyártásban. Bár a Gyár megjelent még új fejlesztésekkel, - további tagokkal bővítve az Dutra-1000-es szériát, - megalkotta Dutra-1100 és Dutra-1300 traktorokat melyek a 70-es évek hazai traktorgyártásának legmodernebb fejlesztései közzé tartoztak. Sorozatgyártásuk a magas előállítási költségek miatt nem indult meg. 1973-ban megszületett a döntés, hogy a teljesen állami tulajdonú vállalatot 1973-tól a Rába Magyar Vagon és Gépgyárhoz Csatolják, és a gyártásban maradt Dutra traktor típusok előállítását 1975 nyarán befejezik.....

 

Olyan szellemi és fizikai tőkék kerültek elherdálásra, amitől (főleg) mi, régi öregek sírva fakadunk, ha csak rá is gondolunk. :-(((((((((((((((

Az én meglátásom szerint ezeket a gépeket semmilyen csehszlovák, vagy fehérorosz technika (amit a KGST ránk erőltetett) nem tudta 100%-ig pótolni. Mondom ezt annak ellenére, hogy a 45-ös Belorusz volt az első számú kedvencem. Nyilván azért, mert "csak" azzal kerültem közelebbi kapcsolatba.

 

Szerényen meggyőződésem, hogy az alap típusokon (213, 413, 613) kívül motorokat is nagyszerűen tudtunk volna fejleszteni, ha hagyják!!!

Előzmény: triplaharom (33795)