Tóni bácsi Creative Commons License 2015.09.17 0 0 33792

Még nem határoztam el magam visszavonhatatlanul. Persze 45-ös szovjet négykerekűm is azért nincs, mert nem tudom hol tárolni. Ez egy DUTRA esetében is érvényes. De, ha lenne, az mindenképpen UE28-as lenne, mert az dolgozott a közelemben anno, amikor én a TSZ-ben traktoroztam, ő a mellettünk lévő Állami Gazdaságban. A mi Gépállomásunknak nem volt ilyen traktora, ezért túl közelről nem volt alkalmam megismerni. :-((( Azért - ha messziről is - láttam mire képes. :-)))

 

Na, szóval az én emlékeimben a nagy DUTRÁK leginkább DT 413-as és DT 613-as motorral rögzültek. Tudod, már mondtam neked, hogy nagyon-nagyon régen, nem sokkal a Rákóczi szabadságharc leverése után, a Szolnok Megyei Mezőgazdasági Gépjavító Vállalatnál dolgoztam. Akkoriban ezeket a motorokat, meg természetesen a 213-ast is kizárólag mi újítottuk fel. Az egész országból hozzánk hordták a lepukkant erőműveket generálozásra. :-)))

Az egyéb felhasználási területük (Csepel teherautók, Ikarus 55 - 56, Dömperek stb.) mellett a legjobb tudomásom szerint DUTRA trakikban használták. :-)))

 

Na, én itt leragadtan, mert a későbbiek során csak a gépek iránti szeretetem maradt meg, a technikai ismereteim hagynak "némi" kívánni valót maguk után. :-((((

Azért (is) járok ide, hogy tanuljak az itt jelen lévő szakértő kollégáktól. :-))))

Előzmény: triplaharom (33790)