trizs77 Creative Commons License 2015.09.17 -1 0 118855

Biztonságosabb lett hajózni a Dráván

 

2015. 9. 17. 12:53|

 

Vállalatok » Közlekedés

 

Javultak a hajózás feltételei a Dráván a napokban befejeződött magyar-horvát mederkotrási munkálatoknak köszönhetően - tájékoztatta a Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság csütörtökön az MTI-t.

 

 

A közlemény szerint a mintegy 100 millió forint európai uniós támogatásból finanszírozott kivitelezés a folyó magyar oldalán Somogy és Baranya megyében 10, a horvát oldalán 13 kilométert érintett a hajózásra kijelölt 128,4 kilométerből.

 

A cikk a hirdetés után folytatódik A projekt keretében a mederből uszályra szerelt úszókotró-markoló géppel mindkét oldalon 500 köbméter fát, továbbá 300 tonna kőmaradványt távolítottak el, előbbit gátőrházak fűtésére szánják, utóbbit a közeli partvédmű megerősítéséhez használták fel.

A mederkotrásra azért volt szükség, mert a mederbe ágyazódott famaradványok, tuskók elősegítik a hordalék lerakódását és hozzájárulnak a part menti erózió kialakulásához is. Ezen akadályok különösen magas vízszint esetén jelentenek veszélyt a hajózókra és a csónakázókra, mert olyankor rejtve maradnak.

 

A vízügyi igazgatóság hangsúlyozta, hogy a mederkotrásnak köszönhetően javulnak a hajózás feltételei, csökken a vízi balesetek kockázata, a hordalék lerakódása a hajóútban, és élénkül a vízi turizmus.

 

----------------------------

 

A cikk tartalmát értem.

Tudtommal akkor is kell vízügyi munkákat végezni ha az adott folyón semmilyen hajóforgalom nincs.

 

A DRÁVÁN szerintem pont ez a helyzet.

 

a folyón semmilyen érdemi hajóforgalom nincs.

 

Van minimális kajak/kenu turista forgalom, az év 1-2 hónapjában.

És van a vízügyi munka forgalom.

 

Azon kívül hajózik valaki még a folyón?

Talán a rendőrség 1-2 motorcsónakkal ?