Ray Parlour Creative Commons License 2015.09.04 0 2 78279

Egy rövidebb összefoglalót írnék közelmúltbeli Waberer's-es 0 km-es élményeimről, a kezdetektől.

Nos mint írtam, vacilláltam elég rendesen,hogy akkor végül hova is.

Nem olyan rég a döntés megszületett és letettem voksomat tehát a Napocska mellett.

 

Megpróbálom időrendi sorrendbe szendi az egészet, hogy minden "újonc" tisztán lásson és tudjon dönteni.

 

Tehát megvolt a felvételi, sok blogon lehet olvasni róla, hogy mi történik ekkora, gyakorlatilag felmérik a jelentkezők jelenlegi tudását, tesztekkel, pszichológiai vizsgálatokkal számítógép előtt, orvosi vizsgálat,

szakmai tesztek (főként GKI és E kategóriás kérdésekkel), a legvégén pedig van egy állás interjú amin egy kedves hölgy a legnagyobb őszinteséggel próbál mindenkit lebeszélni a kamionos létről ( nem vicc, csak az árnyoldalát mutatja be szavakban, szerinte a magas fizetés ellenére sem élő lénynek való ez az élet :)))

Beszélni kell még arról is, hogy amennyiben felvételt nyersz mikor tudsz a "bázison" jelentkezni úgynevezett továbbképzésre, ami után irány egy betanítóval külföldre.

A legvégén pedig közli mindenkivel, hogy következő napon tájékoztatnak a tesztek eredményeiről, és természetesen arról is,hogy sikerült -e a felvételi.

 

Ez meg is történt másnap, jött a telefon, hogy a felvételi sikerült, akkor az általam megadott időpontban várnak egy 4 napos továbbképzésre, szállást biztosítanak, az étkezést neked kell megoldani.

Elmondják,hogy mit hozz addigra magaddal, GKI kártya,sofőr kártya, EU biztosítási kártya, jogsi, személyes okmányok, PÁV igazolás, erkölcsi stb...

Egyébként a Waberers központjában van egy tök frankó büfé, elviselhető árakkal, ebédre lehet enni Waberer's menüt 5-600 HUF, kellemes adag.

 

Jelenleg ott tartok, hogy lezajlott már a 4 napos "tovább képzés" is, ami egészen elképesztő professzionalizmussal van előadva, volt kamionosok oktatókkal, akik már idősebbek, viszont a cégnél maradtak és tovább képezték magukat lexikális síkon, megspékelve a több tíz éves valós kamionos szakmai tapasztalatukkal. Nem tudom visszaadni szavakkal, hogy mennyire hiteles volt az egész, annyira mély nyomot hagy az emberben, és ekkora jöttem rá, hogy mennyire nem ér semmit az a képzés (C,C+E, GKI) amit előtte elvégzel :)))

4 napon keresztül kapod intenzíven a vérvörös "szakmát", feketén-fehéren.

Természetesen elmondják a cég belső működését, mit viszel magaddal, hitelkártyák, tankoló kártyák, tollcollect, stb...

Már lehetőség van a 4 nap alatt vezetni is, mi is vezettünk egy zsír új DAF-ot, természetesen pótkocsival, van egy felállított rutin pálya az udvarban, tolatni kell, kanyarodni, menni....

Persze az oktató végig ott ül melletted, ha valamiben gyenge vagy, szépen türelmesen segít.

A szállásról még annyit, hogy ha megteheted inkább járj fel, mert az elég gyatra, van,hogy 5-en alszatok egy szobában, ami nem túl kellemes, ráadásul picik a szobák.

De mondjuk 3 éjszakát ki lehet bírni, este mi lejártunk iszogatni, beszélgetni, kicsit össze is kovácsolta a társaságot, persze vannak érdekes leendőbeli kollégák akikkel nehéz kommunikációt kezdeményezni.

Továbbképzés végén elnavigálnak a csapatodhoz, ahol az irányítóval tudod megbeszélni a következő lépéseket.

 

Egyenlőre abszolút nem bántam meg,hogy a Waberer's-et választottam, nemsokára indulok is betanítóval nemzetközibe, első utunk valószínűleg Skandinávia felé vezet, majd erről is írok a későbbiekben.