Értem.
Akkor a JANTAR megér még egy felülvizsgálatot a hangos kattanásokkal. Restellem de lehet hogy nem voltam elég körültekintő a csapágyakat illetően, lehet hogy zömítenem kell a furatain, aztán dörzsáraznom, de szétszedéskor fával "felfényesítettem" a csapvégeket, amik a csapágyakban futnak.
Illetve nem tudom hogy jó-e a falióra szerkezeteknek a műszerolaj/varrógépolaj. Karórákhoz vettem csak olajat, ha jól emlékszem 1es jelölésűt (legfinomabbat). Faliórához ha jól tudom négyes vagy újabban 3mas jelű kell, ami sürűbb. De ez talán nem befolyásolja ennyire nagy mértékben a késést. De javítsanak ki ha tévedek vagy nem jól tudom.
Viszont azt tudom, hogy a gátkeréken nem láttam nagy mérvű kopást sem. De ezt is felülvizsgálhatom még egyszer.
Hermlénél a csilingelés akkor jelentkezik ha tökéletes az emelés-zárás. Amikor javítottam nem ért bele a határolókba teljes kilengésekor sem. Így majd amikor ezt is állítom felülvizsgálom.
Közben még egy gondom felmerült a tegnapi napon. Szeretett MOM ébresztőórám melyre a mai napig kelek, úgy gondolta hogy késlekedik igy kitisztítottam ezt is. Szétszedéssel, összerakással addig nem volt baj amig a motorrugóra nem került a sor. Próbáltam én mindenféle belátásra bírni de csak a kezem bánta. Csoda hogy nem szakadt meg a rugó a sok huza-vonától és szentségeléstől.
Hogyan szokták ezt a helyére tenni? Milyen eszközzel lehetséges? Az ébresztő szerkezet rugója nem jelent problémát mivel sokkal kisebb és gyengébb is mint az óramű motorrugója.