Különleges koncerten voltam tegnap a Kölni Filharmóniában, ahol Beethoven és Mendelssohn műveit adta elő a Freiburgi Kamarazenekar (km.: Gottfried von der Goltz), Kristian Bezuidenhout közreműködésével.
Ami érdekessé tette a kitűnő játék mellett, az Eroica "eredeti" előadása, tehát korhű hangszerekkel az alábbi összeállításban:
Titel: Symphonie Nr. 3
Untertitel: Sinfonia Eroica
Tonart: Es-dur
Widmung: Fürst Franz Joseph von Lobkowitz
Entstehungszeit: 1803-04
Uraufführung: 7. April 1805
Besetzung: 2 Flöten, 2 Oboen, 2 Klarinetten, 2 Fagotte, 3 Hörner, 2 Trompeten, Pauken, 2 Violinen, Viola und Bass
Spieldauer: ca. 44 Minuten
Erstdruck: Wien: Bureau d'Arts et d'Industrie, 1806
Opus: op. 55: Sinfonia Eroica a due Violini, Alto, due Flauti, due Oboi, due Clarinetti, due Fagotti, tre Corni, ...
Kinsky Opus 55: Symphonie Nr. 3 („Sinfonia eroica”, Es-dur)
A zenekar mögötti kórusülések 3. sorában valami egészen különleges élmény volt az előadás.
Előtte a Coriolan-nyitány, majd Mendelsohn ritkán játszott d-moll (op. 40) zongoraversenye volt, bár otthon már többször hallottam Rohmann Imrével és a Weiner-Szász Kamarazenekarral.
Múlt héten pedig Remscheid-Lennep evangélikus templomában volt egy csembalókurzussal összekötött koncert a Royal Köln trió kitűnő előadásában: csupa barokk mű a remek oboista és csembalista mellett a viola da gambás Gombos Imola játékával, aki nagyon örült a magyar szónak, és a vashegyis múltjáról is beszélgettünk a hazai koncertélet kapcsán.