Törölt nick Creative Commons License 2015.08.13 0 0 33439

Tények tekintetében (sajnos) igazad van. De én a "bevált" és a "hagyományos"-hoz való erős ragaszkodást is látom. És ezzel Ausztriában sincsenek máshogy. Viszont aki egy 5 órás áramszünetet 30KW-os fogyasztással "vészel át" az azért elég nagy cég és ott azért lenne pénz fejlesztésre. Elég sok helyen dolgoztam ahol ilyen tartalék áramforrások voltak. Nem olyan olcsó az mint hiszed. Eleve a benzin ill. diesel üzemű szörnyeket ha volt áramszünet ha nem, hetente el kellett indítani és minimum 10 percet járatni, hogy HA kell egyáltalán elinduljanak. (mert volt az úgy, hogy vége is lett a másfél órás áramszünetnek  de nem indult el mert belekötött az üzemanyagnak nevezett trutyi) Köszönhetően a mai üzemanyagoknak. Jobb esetben a benzinest gázosra átalakították. Mert ugye a sok bio adaléktól már előbb romlik mint a tej lassan. Az indítóakkuk töltögetni kell és csereberélni ha használod ha nem mert idővel megdöglik.
A másik az, hogy ezek a régi eszközök legtöbbje nem olyan minőségű elektromos áramot ad, amit sok mai elektronika szeret. Villanymotorokhoz, fűtőbetétekhez jók, de számítógépet, riasztót, kamerát egyéb elaktronikus kütyüt nem kötnék rá. A harmadik meg éppen hogy a teljesítmény. Természetesen aki épp áramszünet esetén akar 10-20 KW-ot használni, annak jó. Ha nekem kellene, már 20KW-ra sem vennék ilyent mert nem üzembiztosak, akkor meg minek? Kisebb, pár KW fogyasztásra meg szélerőmű. Pár kilowatt bőven elég a legtöbb kisvállalkozásnak a pár órás áramszünet átvészelésére és az üzemvitel fenntartására. 400 ezerért már kap, nagyobb esetén meg szerződik az áramszolgáltatóval és 100KW felett az áramszolgáltató át is veszi. Természetesen azok telepítése már pár milla. Utoljára egy vadászházból kidobott aggregátor helyére került egy 400 ezres Air-Breeze. Azt konkrétan nekiadták egy airsoft csapatnak. Kisebb vagyont spórolnak azóta. Oda konkrétan az EON milliókért akart villanyt is vinni. Most nincs áramszámla, és nincs gázolajszámla. Szóval ahány vállalkozás, annyi féle verzió és megoldás ahogy te is mondod. Az osztrák is hirdeti már pár hónapja...és még fogja is szerintem mire annyiért valaki megveszi.
Tény hogy sok helyen van még, de ennek oka az, hogy nem akarnak/tudnak beruházni fejlesztésbe, vagy épp nem is ismerik a lehetőségeket. Na, de új beruházásként milliókat adni egy régi Steyr motorosért?

Előzmény: Törölt nick (33438)