Tóni bácsi Creative Commons License 2015.08.01 -1 0 12883

Nem akarok nagyon mélyen belemenni, mert ahhoz kevés a tudásom, de a visszáramkapcsoló azért kell, hogy a generátor felé ne menjen feszkó az akku(k)tól. A beépített, elektronikus szabályzókban ezt általában zéner diódával oldják meg. Annak akkor kell "nyitni", ha a generátor töltő feszültsége elérte, illetve meghaladta az akku(k) feszültségét.

 

Érdemes lenne autóvillamossági szerelővel megméretned, hogy van-e rendes töltésed. A beépített szabályzóval nem lehet mit kezdeni, az vagy jó, vagy nem. Ha rossz, cserélni kell. A külső szabályzókkal általában állítható a gerjesztés, valamint többnyire javíthatók is.

 

Nem ismerem az MTZ generátorát, de pl. az NDK (IFA) generátoroknál úgy van, hogy amelyik beépített szabályzósra lett legyártva, az külső szabályzóval nem műxik. Más a forgórész tekercselése.

Azt sem tudom, a klímád kompresszora mekkora bemenő teljesítményt igényel, de egy 1100W-os generátornak mindenképpen simán meg kellene hajtani úgy, hogy még az egyéb (pl. világítás) fogyasztóknak is jusson szufla.

 

De talán érdemes lenne csepel fan barátunk tanácsát megfogadni, feltenni rá egy megbízható működésű párhuzam kapcsolót, és azzal "összehangolni" az indítást, illetve az egyéb 12V-os fogyasztókat!

Előzmény: kavicsos64 (12876)