dontomika Creative Commons License 2015.07.31 0 1 2491

A jelenlegi megoldás szabványos, ugyanis a specifikáció megengedi, hogy hiányozzon a calendar.txt (hiába required, ha alatta egyértelműen írja, hogy nem kell - ez csak egy figyelmetlenség lehet a spec. írói részéről). A hivatalos feedvalidator is elfogadja a calendar.txt nélküli feedeket, és sok más város van, ahol szintén kihagyják, tehát ez nem csak a BKK sajátossága. Az adathalmaz tartalmilag helyes így is, hiszen jól definiált, mit kell tenni ebben az esetben (hogy mik a mezőnevek, az nem igazán számít ebből a szempontból).

 

Az, hogy jó vagy logikus-e ez a megoldás, már más kérdés. Teljes mértékben egyetértek abban, hogy sokkal jobb alkalmazásokat lehetne fejleszteni, ha a fontos kis apróságok nem vesznének el út közben a GTFS limitációi miatt, illetve nem kellene találgatni, ha ezeket az extrákat ki szeretnénk nyerni a jelenlegi adatbázisból. Viszont ez nem újkeletű dolog, már évek óta ez megy, csak mindig más adatokkal. A probléma, hogy a GTFS eleve nem arra van, hogy az egy-egy városban releváns összes adat benne legyen, hanem hogy egy nagyjából általános szerkezetet adjon, ami elegendő útvonalak tervezéséhez, és a közlekedési társaságok minél kisebb ráfordítással elő tudják állítani (ugye néha már az is csoda, hogy foglalkoznak vele, szóval ez fontos szempont). Ráadásul a célközönség sem mi vagyunk, hanem a "nagyok", akik valószínűleg nem is használnák fel ezeket az adatokat. Ebben a topikban is voltak korábban olyan megnyílvánulások, hogy egy megállóhelyi menetrend és egy útvonaltervező tökéletesen elég, szóval kétlem, hogy komoly előrelépések lennének ezügyben.

Előzmény: Önckáí (2487)