Komam!
1.:
Megtisztelnel, ha az origi (=az altalam adott) nick-nev -emen szolitanal!
Remelhetoleg ennek nincs reszedrol sem akadalya ...
Koszonom elore is (Tudom, hogy kepes vagy ra, csak akarnod kell!).
2.:
Valaszolva az iromanyodra (belinkelt cikkedre):
/// a meglévő Mediterrán vasúti korridorra eső Bajánsenye - Hodos vasútvonal mellett megfontolandó
/// egy második magyar-szlovén vasúti kapcsolat kiépítése is.
Persze, persze, hisz Hodos-on NEM fer el az a sok sok napi teher vonat, meg IC es EC es minden egyeb...
/// Ez a Zalaegerszeg-Rédics-országhatár-Lendva-Beltinci irányban történne, csatlakozva a
/// Mediterrán vasúti korridorhoz.
Ha Slovenia -nak erre (a felesleges Beltinci - Lendava szakaszra) van penze, akkor miert is ne?!
Bar, ha logikusan bele gondolunk, akkor az SZ-nel is lenne mit INKABB felujitani, nem ilyen hulyesegekre kolteni a penzt...
Mj.: Ormoz - Cakovec - Lendava OK lenne, most mar jogi akadaly sincs, inkabb azt ujitanak fel, HZ es SZ kooepracioban...
/// Jelenleg azonban a meglévő vasúti kapcsolat kapacitása nagymértékben kihasználatlan, ezért
/// új vasútvonal megvalósítását a magyar és a szlovén fél sem tartja időszerűnek.
Pedig olyan OKOS es szakmailag HOZZAERTO "szakember garda" tervezte meg a szukseges min. felteteleket ehhez a Hodos-i atmenethez!
Hogy lehet, hogy megsem jott be ANNYIRA a business, mint ahogy tervben volt? Azaz hogy a "vasuti voros konyvben" kisse mas all(t), mint a valosagban ami van...
Ilyen letezhet?!
Hany teherrel megy ma tobb ki Hodoson, mint Gyekenyesen? Avagy hany vagonnal? Vagy mennyi arutonna? Stb...
Pedig az egyik fenyes, EU-s korridor, a masik meg leharcolt es "csak" a HZ-hez kapcsolodik ...
Es mindezt ugy, hogy meg nem is azonos a jogallasa Hodosnak es Gyekenyesnek: Habar EU-s atmenet mindnketto, de az egyik Schengen-es mig a masik nem ... Es mar most sem olyan nagyon egetvero a kulonbseg ...
/// Szlovéniában a Rédics-Lendva vasúti kapcsolat megvalósításában szakmai előfeltételként szerepel
/// a Lendva-Beltinci közötti szakasz megépítése, ami nélkül nem jöhetne létre kapcsolódás a szlovéniai hálózathoz.
No es KI irta elo ezt a "szakmai feltetelt"??? A helyi polgarmesterek vagy lakosok garmadaja, aki annyit ert a vasuthoz, mint en a genetikahoz?
Ha van penz ra (SAJAT), akkor NINCS gond, csak tessek...
EU-s penzt VISZONT inkabb ertelmes dolgokra, please!
(Mj.: Ertelmes -be meg (esetleg) beleferne a Lendava - Redics visszaallitas, es ZEG-ig ill. Cakovec-ig megtuningolas, de 160-as alepitmeny es 120-as felepitmeny, ETCS-el, stb. rendezo pu.-ok a vonal menten HOT feleslegesek, ahogy a 25-oson is vegig (peronok, lift, torpe es orias tolatasjelzok, stb....)
Ettol persze meg sokan (a kornyekbeliek, akar Te is, stb.) almodhattok nagyot, ahogy Hodos-sal is tettetek es meg tan ma is teszitek, hisz ahogy megmondtak "fellulrol" is: "Merjetek nagyok lenni!" ....
Na, joszombatot akkor Komam!