trizs77 Creative Commons License 2015.07.21 0 0 458

a csapos közbeszól.

 

majd 3 évtizedekig úgy tanították és mi úgy követeltük meg az F5 vizsgán, hogy megállóba beálláskor a csuklós busz legyen párhuzamos a járdával.

 

Ha ezt öbölben** kell megtenni, akkor a beállás után az utolsó 2-3 méteren a buszvezető tekerje a kormányt jobbra, hogy utascserénél lássa az összes ajtót.

 

** = öbölnek minősül ez ügyben az is ha nincs kiépített buszöböl, hanem előtte parkoló kocsik vannak és a megálló járdához nem lehet odasimítani a csuklóst.

 

Ezért azt tanácsoltuk, tanítottuk, hogy ha túl közel parkol egy megálló végéhez egy jármű, akkor a csuklós busz vezető inkább NE álljon be a megállóba, ne törje a buszt, hanem kint a forgalmi sávban egyenesben*** megállva cseréljen utast.

 

Sajnos 1980-1995 között minden évben volt 1-2 halálos - saját hibás - baleset abból, hogy a csuklós nem tudott beállni szabályosan, a vezető mégis megpróbálta, és mivel az utascsere ideje alatt nem, vagy nem jól látta a hármas és négyes ajtót, valakit odacsukott, tovább vonszolt, átment rajta.

 

 

*** = Ilyenkor az utasnak nagyobbat kell lépnie a le- és felszálláskor, cserében életben marad.