Rahed Lee Creative Commons License 2015.07.13 0 0 1290

Köszönöm, nekem is voltak, vannak kétségeim az önbeállást illetően, ezért az előbb felhívtam ismét a Güde Hungary Kft-t. A szervizes szaki azt mondta, hogy ennél a típusnál ez a rugóerő ellenében tapasztalható tengelyszög kitérés természetes dolog, ez valóban egy önbeálló szerkezet.

 

Itt elvileg meg is nyugodhatnék, de valahogy mégsem. Feltúrtam ennek a gépnek az újabb változatáról (MBS 125 V) a robbantott ábrát és úgy látom, hogy itt már csapágyas a szabadonfutó. Azt hiszem mégis megvizsgálom a mélyhornyú golyóscsapágyasra való átalakítás lehetőségét. A szalagfeszítő szán fix szögbe való állítása megoldható egy kontraanyás csavarral. Jelen esetben ebben jobban bíznék, mert igy biztosan be lehet állítani. Ha lekoppintanám az eredetit, attól tartok, ha egy illesztés tűrése eltér a gyári értéktől, akkor már nem úgy működik.

 

Némileg bonyolítja a helyzetet, hogy a siklócsapágyas tengely 16 mm átmérőjű. Erre elég nehéz lenne csapágyat találni, mert 15 és 17 mm a kínálat, de leugrok a csapágyboltba, rákérdezek, hátha. Ha új tengely kell, akkor a régit ki kell vágnom (hegesztve van az alaplemezre).

 

De lehet, hogy első körben megpróbálom az eredeti önbeállós, siklócsapágyas verziót. Úgy méretezem tárcsát, hogy ha mégsem lesz jó, akkor legyen lehetőség kiesztergálni a tárcsából a golyóscsapágy fészkét. És akkor jönne a 2.0-ás verzió.