Gasolin Creative Commons License 2015.07.09 0 1 78068

Rég nem írtam már ide, de azért olvasgatni még szoktam.

 

Most is a mások zsebében megy a turkálás. Nekem egyből  más jutott eszembe megoldásként mégpedig Bertold Brecht:Kurázsi mama és gyermekei könyv.  Abba volt valami olyasmi hogy "Aki a háborút megfeji, adózzon is neki!"

Mekkora is a magánvagyona Gyurkának? Miért is kérdezem (nem, nem azért mert én is más zsebében akarok turkálni)?

A fuvarozócégek tulajdonosai csak panaszkodnak, hogy sofőrhiány van, de elvétve akad aki anyagi segítséget is ad a jogosítvány + a többi szükséges beszerzéséhez.

Most valahol 800eFt körül van ezeknek a költsége.

Pedig ezt a pénz egy kezdő sofőr a magyar fizetések és egyéb munkát terhelő járulékok mellett nagyjából 2 max. 3 hónap alatt megkeresi a munkáltatójának. Ennyi a befektetés a tulajdonos részéről. Ha cserébe köt vele egy 1 éves szerződést már messze pénzénél van.  Ritka az olyan befektetés ami ilyen rövid idő alatt ekkora profitot hoz.

6500 új sofőr x 800eFt = 5,2MrdFt ennyibe kerül

Ehelyett csak a sírás van, hogy nincs elég sofőr. Ne panaszkodjanak. Tessék normális fizetést adni, meg nem minden címszóval levonogatni a fizetésből azt akkor nem mennek el a gyakorlott sofőrök külföldre. (Nem tudom miért éri meg kockáztatni pár tízezer forintért, hogy elmegy gyakorlott sofőr. Kezdő sofőrnél ott a komoly kockázat a gyakorlatlanság és ha valaki már ismeri az állandó fuvarokat tudja hol van a cég, tudja hol kell jelentkezni mi a munka folyamata, mi az (vám)okánykezelés ismeri az éjszakai parkolási lehetőségeket akkor jobban tudja kihasználni a munka és vezetési idejét, azaz több pénzt termel magának és persze a tőkéseknek is. Ezt kellene felismerni.)

De ha nem a privát szféra nyúl a zsebébe hanem az állam akkor:

- a MB kecskeméten  22MrdFt állami támogatásból 2500 munkahelyet hozott létre  8,8millióFt / munkahely

- Hankok legutóbb 18,1MrdFt állami támogatásból 950 munkahelyet hozott létre  19millióFt / munkahely

- lehetne még folytatni

Akkor nincs 800eFt jogsira + a többi papírra, miközben egy közmunkás bére és járulékai is hasonló összeget tesznek ki pár hónapra.

Van pénz csak rossz az elosztás, miközben a munkáltatók rendre fizetik az alkalmazottak után a szakképzési hozzájárulást tehát alapból már a forrás is rendelkezésre áll csak nem forgatják vissza megfelelően a rendszerbe.

Előzmény: té.bé (78063)