Sajnos, az itthoni viszonyok. Az természetesen teljesen jogos elvárás az ügyfél felől, hogy neki semmilyen költsége ne legyen, ha garancia időn belül meghibásodik a klímája. Tehát, ha ki kell menni, le kell szedni, be kell vinni a műhelybe, megjavítani, visszavinni, újra üzembe helyezni (ez így összességében alkatrész nélkül kb. ötvenezres költség), ezt nem lehet a vevőre hárítani. Elméletileg a forgalmazónak kellene szervízhálózatot fenntartani, de ilyen nincs, vagy ha van, akkor "töredéke" a kapacitása a szükségesnek. Tíz éve, amikor egy klímaberendezésen még kb. 25 százalék árrést lehetett realizálni, azt mondták az importőrök, hogy ez az árrés tartalmazza az esetenkénti garis javítás költségét is, tehát a viszonteladó köteles megoldani a dolgot saját költségén, az alkatrészt biztosítják hozzá. Ez ekkor kezdett megdőlni, amikor az árrések az internetes webáruházak (az ilyen Emag.hu-k és társaik)hatására 4-5 százalék magasságába estek, valamint, amikor a Samsung, Ozone, Dimarson és társai gépek olyan mennyiségben hibásodtak meg garidő alatt, hogy nem lehetett gazdaságosan működtetni egy klímás szolgáltató céget. Mivel nincs szabályozás erre, vagy az ügyfelek szívnak, mert senki nem javítja meg, vagy csak horror áron. Lásd: Dr.Klíma : "A javítás az igazi biznisz, hisz sokan nem engedhetik meg, hogy új gépet vegyenek...a hőségben meg gyorsan azt mondják, hogy legyen megcsinálva.... bármi áron, mert sajnos nincs más lehetőség." A másik lehetőség, hogy a klímás vállalkozás csak olyan terméket forgalmaz, amelyikről a tapasztalat azt mutatja, hogy minimális a garis probléma.