mérnökferi Creative Commons License 2015.06.15 0 1 12681

Szia! Én ilyennel aratok évek óta! UAZ főfékhengert használok. Ezzel csak az a baj, hogy magasabb a tartálya és belóg a kabinba. Lehet, hogy a Moszkvics lenne az ideális?-azt nem ismerem. Én a tartály fölé kis lemez dobozt csavaroztam a padlóra, hogy rá ne tapossak. Ha van régi, alacsony tartályod, akkor ki lehet cserélni. Nálam az volt a baj, hogy a régi tartályok elrepedtek. Kuplung munkahengernek is jó az UAZ, csak azt hiszem kicsit hosszabb, erre már nem emlékszek. Én több munkahengert sikeresen megjavítottam, finom csiszolás után UAZ javítókészlet és kész. Nagyon lényeges, hogy a nyelestengely féket csináld meg, és jól állítsd be, ha ez jól működik teljes motorfordulat mellett is zaj nélkül tudsz váltani! Csak annyira szabad ráállítani, hogy ezt mindig csak a rugó húzza, különben leszakad, ez nagyon kényes pontja. Persze a kuplungnak rendesen ki kell emelni! Ha elszakad a fékszalag nem érdemes hegesztgetni, a régi alapján sima vaslemezből kell újat hajlítani. Hajlékony ferrodolt meg bizonyára tudsz szerezni.

A kézifék, meg nagyon jó dolog és hatásos is, csak rendbe kell rakni! Úgy állítsd be az alsó csavarral, hogy kiengedett helyzetben ne érjen a tárcsának. Ha olajos, a szimmeringet könnyű kicserélni. A kabin alatt meg forogjanak a bowden vezető görgők!

Az ürítő körmös kapcsolója, ha elkopik könnyen felhegeszthető és köszörüléssel a megfelelő profil kialakítható. Itt vigyázz, hogy alá ne köszörülj a körmöknek mert nem fog szétoldani, tehát azoknak szigorúan 90°-nak kell lenni.

Elvileg, párban lévő menetvariátor szíjakat kellene használni, de gyakorlatilag egyedi csere is jó. Csak arra ügyelj, hogy nézd meg mindkét végállásban, hogy túlságosan ne feszüljön! A menetvariátor zsírzásakor arra ügyelj, hogy nehogy zsír kerüljön a tárcsára, csak az agy részen legyen nagyon halványan, különben a centrifugális erő kicsapja a tárcsára!

Ha kukoricát is aratsz vele, akkor előverőt kell cserélni, dobot befedni, dobvariátor tárcsákat felcserélni. Van aki a felső rostát is kicseréli, én az eredeti zsalust használom. A szalmarázó ládák elejét feltétlen le kell takarni, mert a kukorica csutkája szétveri, én E kombájn takarólemezeit szabtam rá. Mindenképpen célszerű a szelelő ventilátor alá olyan erős pajzsot csinálni, ami őszi elsüllyedéskor szinte a kombájn súlyát is elbírja! A gyári, vékony burkolatot még a kukorica szár is szétszedi idővel!

Moszkvics olajhőmérséklet távadó jó hozzá!

Most hirtelen ennyi jutott eszembe, bár elég sok közös élményünk volt már  :-)

Előzmény: louithebad (12676)