sualsidal Creative Commons License 2015.06.11 0 0 15932

Csak tippelni tudok:

1., a MiG-21 hasraszállásnál tudott volna gurulni az orrfutón és hason csúszni a talajon. Ehhez tudni kell, hogy a 21-nek többféle futó-nyitási lehetősége volt, a normál hidraulikus, a sűrített levegős vésznyitás (ugyanúgy mindhárom futóhoz) és a mechanikus vésznyitás csak az orrfutóhoz; nyitott orrfutó nélkül elvileg tilos volt a hasraszállás, annyira nagy volt az esélye az átvágódásnak (ennek ellenére volt akinek sikerült , ha nem is szándékosan).

2., A tegnapi Gripennél ehhez képest volt két komoly eltérés: pont az orrfutó volt rögzítetlen helyzetben, nem lehetett tudni, hogy talajfogásnál is megmarad-e köztes pozícióban, vagy hirtelen becsukódik a súly alatt, az orr beletúr a földbe és kész a bukfenc; fel volt függesztve a gépre a Litening-konténer, ráadásul az jóval a súlypont előtt van és ASZIMMETRIKUS pozícióban, a jobb szívócsatorna alatt, ha ez ássa be magát a  füves talajba, akkor biztos a bepördülés/bukfenc/cigánykerék valamilyen kombinációban, és ez  sem életbiztosítás. Így a betonra hasraszállás volt szerintük a legbiztonságosabb, kivéve persze a biztonságos magasságban történő katapultálást, persze akkor a gépből csak egy kupac roncs maradt volna. A pilóta viszont minél kisebb gép-sérüléssel próbálta menteni a menthetőt, és ebbe kishíján belehalt. Úgyhogy szerintem  -  Vigyázz, tisztelegj!

Előzmény: Tóni bácsi (15931)