balazs.robi aliasz Őrmi Creative Commons License 2015.06.08 0 0 111815

Múlt hét csütörtökön kezdődő tortúra mára vége lett.

Csütörtökön Budapesten az Üllői utön jártunk, mikor a kocsiból elment az erő, dadogott, ingadozott a fordulatszám, hiába nyomtama  gázt, alig akart menni.

 

Nagynehezen eljutottunk a parkolóba, palacsinta királyunkat azonnal felhívtam, hogy ami lehet szerinte a gond. A hibák elmondása alapján üzemanyag minőségi problémára (ÖMW 95) gyanakodtunk. A tank háromnegyedig volt. Döcögve és a forgalmat feltartva lementem egy OMW kúthoz, ahol a legjdrágább benzint raktam bele. A probléma továbbra is fenn állt. Vissza a családé, mert mért ne akkor történjen valami mikor baromi meleg van és a picurkát vittük 6 hetes csípő szürésre.

 

Vizsgálat után irány Zolysys, ahol laptoppal belelestünk a hibatárolóba. 2-3 henger gyújtáskimaradástól kezdve még egy pár probléma felmerült. A gázt hiába nyomtam a kocsi nem tudott felpörögni.

Nincs mit tenni, a kocsi tele üzemanyaggal. Hazafelé Vácra ferihegynek mentem, majd M0-as és M2. Jó nagy kerülővel. magas fordúlaton, hogy kopjon a szar benzin.

 

Hazaérve a kocsi csörgött zörgött, mert közben a kipüfogónál a hővédő lemez rögzitése is megadta magát. Itt már a pumpa kezdett felmenni.

 

Másnap reggel a hibakodot töröltem, a kocsi tökéletesen ment, mondom király. Egyből jeleztem Zolysysánek hogy minden rendben. Kimentem a városba, tettünk-vettünk, indulunk hazafelé a hibakod megint, motorjel a műszerfalon, olyan érzés, mikor 4 hengerből csak 2 megy és alapjáraton meg le akar álllni.

 

Telefonálgatás benzinkannáért. Apum hozott 3 db 20l-est. Üzemanyag leszívása AC pumpa segítségével megtörtént. Beleraktam 10L a MOLnál lévő EVO neo-t, a kocsi szépen ment. Minden rossz jelenség megszünk. A kannákat kivittük apum kocsijával (ott volt hely a kannáknak) vidékre. Hazaérve tesztként beindítottam a kocsit. Hát minden kezdődött előről.

 

Telefon királyunknak. javaslatára trafócsere lett végrehajtva, Ő álltala, Ő vele, Ő szekrényéből. Hétfőre beszéltük meg a találkát. Ma annyira meglepett, hogy leugrottak Ilcsivel, hogy mikor kinyitottam az ajtót akkor megilyedtem. Persze Sys nem palástolta örömét az arcom és reakciómat látván.

 

trafo csere, Probakör, hibakód törlés és párszori indítás után egyenlőre a jelenség nem jött vissza.

 

Természetesen a kocsi mindig akkor kell a legjobban, ha nem működik úgy, ahogy azt a tulaj elvárja. Így a holnapi jó pár km-t betudom tesztként.

 

Mégegyszer Köszi Sys.