407fan Creative Commons License 2015.05.27 0 0 19860

Szerintem a fontos dolgok:

- mikor volt olaj, olajszűrő, szíjak cserélve, ezekről számla, vagy igazolás, hogy ne kelljen azonnal sok pénzt elverni

- a műszerfalon nem lehet hibajelzés semmilyen. De bevett aljas trükk, hogy kiveszik a ledet a hibajelzőből, hogy az ne világítson, vagyis gyújtás ráadásakor égjen minden, majd egyenként aludjon el

- típushiba a dupla fűtés légterelő lapátjának törése. A klíma mindenhova, mindkét oldalra fújjon hideget és meleget is, kínozni kell kicsit. Ha az egyik oldalra nem fúj hideget vagy meleget, az lapáttörés - sok pénz

- ne legyen lusta, 2000 felett húzzon rendesen, különben valami gebasz van a turbó, EGR és egyebek körül

- legyen jól felszerelt. Nagyon hamar bosszantóvá tud lenni egy kézi tekerős ablak, vagy egy aprócska központi kijelző, ráadásul az szeret meghalni melegben. Nagy kijelző, tempomat, egyebek nagyon szerethetők

- ha nem értetek a kocsihoz, vigyetek szakértőt. Ez lehet megfizetett szerelő, vagy ingyenes szomszéd, de lássák sokan a kocsit. És ne engedjétek, hogy az eladó sürgessen. Hogy sietnie kell, van másik 10 érdeklődő, stb. Alaposan nézzétek körül, és lehetőleg fényes nappal. Sötétben, szürkületben nem szabad kocsit venni.

- a km óra állása nem mérvadó. Árulkodó jelek a váltógomb, a kormány, a pedálok, a könyöklő, az ablakgombok kopása. Nézzétek meg az első vonószem takaróját a lökhárítón, ki volt-e véve. Ha igen, akkor vontatták a kocsit valamikor. (Ilyenkor karcos a környéke)

- ne higgyetek az eladónak. Mind hazudik, a kilométerről, a volt balesetekről. Inkább vigyetek festékvastagság mérőt, majd az előadás után (miszerint gyári állapot) mérjetek. Hasznos lehet egy előzetes diagnosztika, de ne az eladó mondja meg, melyik szerviz, mert az le is lehet előre zsírozva.

- és alkudjatok pofátlanul. (És még egy, én személyesen soha nem veszek kocsit, bajuszos, barna szemű, Zsigulit vezető neppertől)

 

 

Előzmény: Boglárka333 (19859)