czimbi Creative Commons License 2015.05.23 0 0 2000

Üdv!

Mint 480-as rajongó és tulaj, csak biztatni tudlak! Minden lelkesedés mellett azért amire figyelned kell:

 

  • Motorikus állapot (olajfolyások a főtengelyszimeringeknél, az olajszivattyúnál, az olajteknőnél, váltónál)
  • Futómű (stabilizátorpálcák elől hátul kiverődnek, csúnya hangokat produkálva az utastérben) 
  • Fékek állapota (gumifékcsövek, tárcsák, betétek, illetve a kézifék bowden állapota!)
  • Kipufogórendszer (a hátsó nagydob hajlamos a rohadásra a bemenőcsőnél főleg)
  • Turbó és légtömegmérő állapota (stabil alapjárat legyen!)
  • Kasztni állapota (hátsó kerékjárati ív és kerékdobok alja szokott rohadni, ha máshol rozsdás, balesetes javításra gyanakodj)
  • Beltér (a műszerfal nem lóghat, repedések, csavarhiányok kókányolást jeleznek; a biztonsági öv vezetői épek legyenek, az ülések háttámla feszességállítója működjön, a csomagtér takarója legyen meg, ez vagy egy ponyva, vagy egy roló)
  • Légkondit nem látok benne, ez nem jó, mert a nagy és döntött üvegfelületek miatt erősen melegedik az utastér. Pemti nevű márkatárs utólagosan tud beszerelni gyárit az autóba, nem egyszerű művelet, de megoldható.

A fekete első-hátső műanyag lökösök elég ritkák, az alap/fapados szériák jellemzője volt. A bal első szúrófény reflektor üvege hiányzik, ez pótlandó! 

 

A mattuló hátsó lámpatestek ne riasszanak, felújíthatók, ha töröttek, az gond (50 ezer Ft egy új, még rendelhető), használtakat még lehet kapni tulajoknál (volvo4xx.hu fóruma kötelező olvasmány, meg a totalcar népítéletében a 480-asról több tulaj is írt, az is átnézendő!)

 

Az autó ára ritkasága és monitoron keresztüli "jó" állapota ellenére szvsz alulárazott (mi az oka, hol a csavar a rendszerben??), félmillió körüliek azok, amelyekre még azért rá kell költeni ugyanennyit és akkor van egy napi használatra alkalmas, elfogadható állapotú élményautód. Majd jelezd, mire jutottál! Sok sikert!

Előzmény: skatulya1 (1999)