Hogy miért is érdemes a légtömegmérő állapotára figyelni :
"...A légtömegmérő eredetileg légmennyiségmérő (MAF-szenzort), szakemberek és nyomukban az autósok többsége légtömegmérőnek hívja. Ez a korszerű, elektronikával vezérelt motorok legfontosabb szenzora. A légtömegmérő működése alapján egy érzékelő, az érzékelt mennyiség alapján jelet ad a motorvezérlőnek, az pedig ennek alapján „dönti el”, hogy mekkora legyen a befecskendezendő üzemanyag mennyisége. Valamennyit korrigál a lambdaszonda, tulajdonképpen a kettő együttes működésén múlik a motor ideális terhelése, erőleadása, az üzemanyag-fogyasztás. Tehát a légtömegmérő feladata a motor által beszívott levegő mennyiségének mérése. A légtömegmérő működése többféleképpen is elképzelhető a légáram okozta nyomás vagy örvénylés érzékelése révén, de az autónkban szinte kivétel nélkül hőfilmes érzékelő van. Ezt állandó hőmérsékletre fűtik, ellenben az átáramló levegő hűteni fogja. A film (membrán) előtt és után egy-egy a hőmérséklettől függő értéket adó ellenállás van. Ha nem áramlik a levegő, azonos értéket adnak. Az áramló levegő hűtő hatására azonban feszültségkülönbség keletkezik a két ellenállás között. Ez az a mérhető jel, amelynek alapján visszaszámítható a levegő mennyisége. Ennek alapján már szabályozható az üzemanyag mennyisége és a kipufogógáz visszavezetése.
Légtömegmérő hibajelenség
Légtömegmérő hiba oka általában az elszennyeződés szokott lenni. A hőfilmes (vagy mikromechanikus membrános) légtömegmérő minden szennyeződésre, vízre, porra, olajra, koromra érzékeny. Elhasználódásához vezet a légszűrő meghibásodása, elszennyeződése. A szervizperiódus betartása tehát nagyon fontos. A légtömegmérő működése diagnosztikai műszer, hibakódolvasó szükséges. Ez akkor is hibát jelezhet, ha nem maga a szenzor romlott el, hanem a tápfeszültség nem megfelelő valami miatt. Tehát a hibakód elméletileg nem jelenti az azonnali csere szükségességét, de ebben nagyon ne reménykedjünk. Légtömegmérő javítása lehet egyszerű feladat is, kiszerelésével és tisztításával, de ha nem szereltük még szét autónkat, akkor a légtömegmérő tisztítása maradjon az autószervizek feladata. A dízelmotoroknál nagyobb az elszennyeződés veszélye, itt sűrűbben ajánlott a légtömegmérő tisztítás. Ha erőtlen, esetleg rángat a motor, erősebben füstöl az autó, a szokásosnál nagyobb fogyasztást érzékelünk, bizony a légtömegmérő, a labdaszonda és az EGR-szelep körül is kereshetjük a hibát..."