Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419273

Keleti tárólóvágányain állt ma 11 körül egy RJ szerelvény, melynek a zártárcsája egy "járhatatlan pályaszakasz kezdete" jelző volt. :)

 

Harmadik vágány Fradi-Kelenföld között:

 

Bár népszerű nézet, a szűk keresztmetszetet nem az adja, hogy csak két vágány van Buda és Pest között, hanem a Fradiba a különböző sebességkorlátózású váltókon becsorgó tehervonatok, illetve Kelenföld déli végében a keresztbe járatások. Ahogy írták korábban, már az sokat segíteni a vonatok terelgetésében, ha az iparvágány be lenne kötve a két másik vágányba, illetve, némi tereprendezés után a Kelenföld nyugati oldalán lévő kihúzóvágány a Déli pu. felé tartó vágányokba (1-es személyvonatai, ill. Keleti kapacitásának híján akár gyorsvonatai is mehetnének itt, nem zavarva keresztbejárással a forgalmat).

 

Ha Kelenföld-Fradi között végig három vágányt akarunk, akkor a Tétényi út-Bartók Béla út kereszteződés főlé lesz kicsit problémás, de nem lehetetlen egy új műtárgyat létesíteni, a vasúttól délre eső párhuzamos utcák pedig megtarthatóak, ha támfalat építünk, vagy egy szép hosszú hidat neki (Zágrábba keletről pl. egy több kilométeres hídon át vezetnek a vágányok, nincs hely töltésnek).

 

Lágymányosi campus megállóhely pedig elég hasznos lenne, és talán ismét lenne igény a pár éve megszüntetett ELTE-s jegypénztárra is.