István Gyuri Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418870

trizs77: Meg kellene építeni a Budapestet délről elkerülő V0 vasúti körgyűrűt – állapította meg a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), amely szerint a közúti áruforgalom 5-10 százaléka vasútra, vízre irányítható, aminek hatására éves szinten közel 82 milliárd forinttal csökkenhetnének az állami útfenntartás kiadásai.

És még ha igaz is lenne, akkor se igazán fedezné a plusz vasúti költségeket - és akkor a beruházásról már nem is beszélünk...

 

Emellett – hivatkozik a szövetség a Közlekedéstudományi Intézet kutatási anyagaira – 9,6 millió tonna többletmegbízással nőne a vasúttársaságok forgalma.

Gondolom, egy évre gondolják ezt, ami napi 10 pár többlet vonatot jelentene, amennyit kényelmesen elbír a jelenlegi infra is.

 

Az átterelés hatására a közúthasználati díjakból származó bevételek ugyan csökkennének, de a vasúti pályahálózatot működtetők bevételei akár 5-20 százalékkal nagyobb mértékben is nőhetnek, mint a csökkenés mértéke.

Igen, és mennyivel nőne a vasúti pályahálózatot működtetők költsége? Csak nem pont annyival, mint amennyit beszednek?!

Igazi közlekedésgazdász szaktudorok ezek a névtelenségbe burkolódzó "szakemberek"!

 

 A Déli pályaudvar átmeneti kiesése jól érzékelteti a fővároson áthaladó vasúti forgalom zavarérzékenységét: számos elővárosi vonat menetrendjét módosítani kellett, sokakat pedig törölni. A tehervonati késések mértéke már elérte az ügyfélvesztési szintet – mutat rá az MLSZKSZ.

Az legfeljebb a forgalom alkalmatlanságát mutatja, hogy azért, mert a Déli zárva volt és Kelenföldön jó néhány vágányt elfoglaltak a személyszállító vonatok (de csak NAPKÖZBEN!), azért esetenként jelentős késések alakultak ki tranzitvonatoknál... Az a napi 6-8 vonat, ami Kelenföldön körüljár/akad, az meg csak elfér már... (Tegnap láttam, hogy Fradiban cserélték a 10-es, 20-as lassújeles kitérőket a végponti részen, ami miatt csak a 8. vg-ig lehetett Kelenföld felől bejárni, mégsem omlott össze a világ... Nem kellene itt hatalmas pályakapacitás-hiányokról óbégatni...)

Ha pedig az elővárost fejleszteni akarják, ahhoz úgyis kell kapacitást bővíteni, akkor ott is el fognak férni.
 

De más tényezők is ebbe az irányba hatnak. A tehervonatok, sok esetben akár kilenc órát is állnak egy-egy szomszédos ország határállomásán az átlépést szabályozó határátmeneti megállapodások korszerűtlensége miatt. Sok esetben még az 1970-es években kötött eljárásrend van érvényben.

Ráadásul a vasúttársaságok igen lassan reagálnak a fuvaroztatók ajánlatkérésére, míg a közúti fuvarszervező cégek általában egy órán belül adnak ajánlatot. ​
És ezekre mind-mind a V0, meg gondolom, az ETCS a megoldás... Gratulálok a hozzá nem értésükhöz...