Pontosítsunk! A tragikus balesetben a vétkes autón hátul kopott téli gumi volt, miközben a külső hőmérséklet + 30 fok volt, az aszfalt szintén fel volt melegedve, a balesetet okozó autó terhelten, nagy sebességgel, alacsony guminyomással közlekedett. A gumi felmelegedett (jobban mint egyébként) és kenődött.
Ami a rally autók "beriszálását" illeti: adott szituációban -hiába van benne sperrdifi- a két hajtott hátsó kerék ledifferál valamennyire, ezáltal a nyomaték oldalt váltogat és az autó hátulja ki akar törni. Ez egyébként a driftelés alapja is.
A kézifékes fordulás mondjuk más fizikai törvényszerűségen alapszik, ott tulajdonképpen egy egyenes vonalú mozgást hirtelen kitérítesz az első kerékkel és nem engeded, hogy a hátsó kerekek viszonylag íven gördülve azt megpróbálják lekövetni. Konkrétan csúszik a hátsó kerék. Vagyis a tapadása nulla lesz. (mint az előzőekben írtam)
Az első kerék meghajtású autók esetében ilyen beriszálást nem lehet előidézni. Ha az autó "bekígyózik", az a kormánykezeléssel van kapcsolatban.