Szerintem minden esetben az autó elejével tartod az autót a megfelelő irányba.
Nekem úgy tanították anno, hogy két mozgást csak úgy lehet egymással összevetni, ha azokat min. 2 szélsőséges helyzetben vizsgálunk meg. (ezért vannak a gumiteszteknél is pl. nedves meg száraz úton mért fékút)
Szerintem letaposott havas úton a kormányzás adott sebességnél jobb, ha a jobb állapotú gumi van a kormányzott keréken. A fékhatás szintén.
Száraz úton lényegesen nagyobb sebességnél lehet csak ezt a helyzetet kipróbálni. De, valószínűleg itt is igaz az előbbi állítás.
Ami a kitörési hajlamot illeti: a gumi tapadása (súrlódási együtthatója) nullához közelít, majd nulla lesz és oldalirányú erőhatásra az egyenes vonalú mozgás iránya megváltozik. És a kulcsszó a tapadás, ami elsősorban a gumi anyagösszetételétől és nem a mintázattól függ. Vagyis a vadonatúj (még "szőrös") nyári gumi a nagy mínuszban és havas úton biztosan rosszabbul teljesít, mint egy 50%-os téli gumi.