Mokus95 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 688

Köszi a válaszod, közben rájöttem a lehetséges variációk közül a motor tengelyén van a "kuplung", ami kikapcsol amikor a bobbin orsóját rátesszük.

 

A motor ékszíjjat is sikerült kicserélnem, még a motor szénkeféit kell majd kicserélnem mert már csak 3mm hosszúak, nem találtam seholsem pont olyat ami kell, úgyhogy majd valószínűleg csiszolnom kell majd őket ezeket a megfelelő méretre.

 

A varrógépet kitisztítottam, leolajoztam/zsíroztam ahol kellett, egyedül a kampós tengelynek a kúpos fogaskeréhez nem tudom, hogy hogyan lehet hozzáférni, a tengely másik végén lévő csavart sem tudtam kilazítani.

 

Néhány képet még hozzátettem a PDF filehoz is akit érdekel:

http://www.pumi.org/geza/temp/Lada_T132_sewing_machine_images.pdf

 

Amire még nem tudtam rájönni az az, hogy mikor ideálisan feszes az alsó cérna feszessége. Ugyanis több helyen olvastam, hogy először ezt kell beállítani és hozzá hangolni a felső cérna feszességét. Az a módszer itt nem működik, hogy ejtsük le a bobbint 15 cm magasról és 2-3 cm-t fog a bobbin lecsúszni akkor jó a feszessége, mert ha elengedem a bobbin-orsó együttest, hogy csak lógjön a cérnán, rögtön kiesik az orsó a bobbinból. Valami más módszer kellene ide.

Előzmény: Garázslakó (685)