cs!rke Creative Commons License 2015.03.05 0 1 15102

Félreérted. Nem az a lényeg, hogy erős legyen (180 ló)! A 2.5v6tdi jelzés alatt 9 (!!!) fajta motor van! Motorkód alapján lehet őket megkülönböztetni, de valamennyire teljesítmény alapján is. Teljesítmény alapján sem teljesen szerencsés, mert két ugyanolyan teljesítményű motor is lehet teljesen különböző. Pl. AKE vs. BAU. Mindkettő 180 lovas, de ég és föld pl. a hengerfejük.

Pl. egy AFB, vagy AKN (mindkettő 150 lovas) Tiptronic-kal a lehető legszarabb választás. Damoklész kardjaként a fej felett lebeg az adagolóhalál. Annyira kicsik a porlasztócsúcsok ezekben a motorokban, hogy az adagoló szenved. Meg is hal nagy valószínűséggel (elektronika túlmelegszik?). Ezt nem tudod vcds-sel megelőzni, nincs előjele.

Az A-s motorkódúaknak kopásra hajlamos a vezérműtengelye. Megvételkor rá kell nézni, mert majdnem az autó árát rá tudod költeni, mire rendbe teszed. Jobb elkerülni az ilyet.

AFB, AKN légtömegmérő: sokan vitatkoznak velem, aztán majdnem mindenki rájön, hogy igazam van az ő autója esetében is. Jelesül, hogy még nem találkoztam olyan 150 lovassal (AFB, AKN), aminek jó lett volna a légtömegmérője! Szinte mindegyiknek az a baja, hogy már nem lineárisan mér, és egyre kevesebbet. Ha mér egyáltalán. Ettől egyre gyengébb az autó. De szép lassan gyengül el, hogy a tulajnak ne tűnjön fel. Ja, és cserével is csak ideig-óráig lesz jó. Nem tudok rá megoldást. A légtömeg kiírása lenne rá jó, vagy a koromhatárt MAF-ról MAP-ra írni, de ez már nekem magas.

Adagoló: 150 lovas lásd fent. Csúcs-cserével elkerülhető a problémájuk (ilyenkor viszont chipelni illik az új csúcshoz). A másik probléma az adagolóval az előtöltés. Sajnos a szerelők 99%-a nincs tisztában vele. Ha sokat üzemel rossz helyre állított alapelőtöltéssel, akkor tönkre tud menni az adagoló. Beverődik az előtöltésállító-dugattyú. Az alapelőtöltést meg lehet nézni vcds-sel. Ha rossz helyen van, akkor feltételezhetjük, hogy már elindult egy folyamat. Ha jó helyen van, akkor meg le tudjuk ellenőrizni a kivezérelhető tartományt. Ha ez 16-17 fok alatt van, akkor szar az adagoló.

 

Szóval 2.5v6tdi vásárlás: 150 lovast ne. Ha 10-en biztatnak, meg csábító az ára, akkor sem! 163 lovas talán a legszerencsésebb. 180 lovasok jobbak, abból is erőltetni a B-st (pl. BAU). Ha nem tudsz vcds-sel rohangálni, akkor meg kell kérni valakit, aki tud, és ért is hozzá. Ha nincs ilyen, akkor marad a kockáztatás (pénztárcának nem tesz jó), vagy nem veszel ilyen motoros autót. Sajna ez van.

Be kell látni, hogy vagy ért hozzá valaki, vagy visz magával olyat, aki ért hozzá (mondom, sima szerelő nem elég!), vagy kockáztat, vagy nem vesz ilyen autót. Más nincs.

Előzmény: Norb6 (15062)